Viņš pieļāva, ka OCTA cenu kāpums varētu apstāties šogad, kā arī to varētu apstādināt konkurence. Galvenie iemesli OCTA cenu kāpumam esot inflācija un iemaksas OCTA Garantiju fondā. Līdz šim cenu kāpums neesot bijis tik jūtams, jo apdrošināšnas tirgū valda liela koniurence, iepriekš skaidrojusi asociacija. Tomēr šobrīd zaudējumi no OCTA esot tik lieli, ka daudzas kompānjas vairs nespējot izturēt cenu karu.

Apdrošinātājus satrauc arī zādzības

Nesaistīti ar OCTA tirgu, problēmas autobraucējiem un arī apdrošinātājiem sagādā auto zādzības. Automobiļu zādzību skaits Latvijā atkal pieaug. Šī gada pirmajos piecos mēnešos  –  359, kas ir par 17% vairāk nekā šajā pašā periodā pērn (308). Tiesa, 2015. gadā bija 394 zādzības. Valsts policija šīs tendences dēvē “par stabilu situāciju ar nelielām svārstībām”, vienlaikus gan norādot uz tendenci zagt arvien jaunākus auto un auto ar modernām bezatslēgas sistēmām (“Keyless Go”), ziņo portāls la.lv. 

Apdrošinātāji uztraucas

Trauksmes zvanus dimdina apdrošinātāji, kas vēršas pie sabiedrības ar preses relīzēm, piemēram, “Gjensidige”, kurai gada pirmajos četros mēnešos pieteikti auto zādzību gadījumi par 247 800 eiro, kas gandrīz četras reizes vairāk nekā pirms gada.

Cits apdrošinātājs  – BALTA – pagājušajā nedēļā kopā ar auto aizsardzības risinājumu kompāniju “Autonams” sāka piedāvāt virtuālu auto zādzību riska kalkulatoru, ar kuru ikviens dažu sekunžu laikā var noskaidrot konkrēta braucamā zādzības risku. Protams, kalkulatoros jau pret zagšanu nekādi nepalīdzēs. BALTA šī gada pirmajā pusgadā atlīdzībās izmaksājis gandrīz trīs reizes vairāk nekā pagājušajā gadā (1,27 miljoni pret 465 tūkstošiem).

Arī BALTA un “Autonams” dati rāda: 88% no jaunākās paaudzes auto bija aprīkotas ar bezatslēgas sistēmām. Kas tad šis “Keyless Go” ir par “zvēru”? Tas ir vispārējs apzīmējums sistēmai, kas autovadītājam ļauj ērti iekļūt automašīnas salonā un iedarbināt motoru ar automašīnas panelī integrētu “Start&Stop” pogu, neizņemot automašīnas aizdedzes atslēgas un/vai signalizācijas pultis no savas kabatas vai somas.

“”Keyless Go” ir moderns jaunievedums un ir ļoti ērts lietotājam, diemžēl autozagļi izmanto šīs sistēmas vājumu. Izmantojot modernākos tehnoloģiju risinājumus, vairs nav nepieciešams fiziski uzlauzt automašīnu, lai to nozagtu. Lai netraucēti iekļūtu automašīnā un to iedarbinātu, autozagļiem pietiek ar attālināti notvertu un pārraidītu atslēgas signālu, kas ir iespējams pat caur ēkas sienu un aizvērtām durvīm. Automašīnas zādzībai, kas aprīkota tikai ar šo sistēmu, nepieciešama vien nepilna minūte,” skaidro SIA “Autonams” valdes loceklis Edvīns Panders.

“Lai iedarbinātu auto, zagļiem tikai aptuveni jāuzmin, kur atrodas atslēgas. Izmantojot tikai dažus simtus eiro vērtu tehnoloģiju, garnadži palielina atslēgas darbības rādiusu līdz vairākiem simtiem metru,” piebilst “Gjensidige” transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Lai nosargātu šādus auto, speciālisti iesaka izmantot vēl kādu pretaizbraukšanas sistēmu.

Šķir otru lapu, lai uzzinātu vairāk, kā arī noskaidrotu policijas ieteikumus un informāciju