Toyota Avensis iegūst 5 zvaigžņu EURO NCAP novērtējumu

toyota-avensis-41_800x0w

Programma sastāv no četrām jomām: pieaugušo braucēju, bērnu un gājēju aizsardzība un kopš 2009. gada arī drošības palīgsistēmas.

Pēdējās ietver izvairīšanos no ievainojumiem un sadursmes mīkstināšanas funkcijas, piemēram, autonomo ārkārtas bremzēšanu (automobiļiem ar Toyota Safety Sense komplektu ietilpst standarta aprīkojumā), elektronisko stabilitātes kontroli un ātruma ierobežotāju.

Jaunā Avensis rezultāti ir izcili: 93 % par pieaugušo braucēju, 85 % par bērnu, 78 % par gājēju aizsardzību un 81 % par drošības palīgsistēmām. Nav slikti, vai ne?

Avensis rezultāti ir pieminēšanas vērti arī Euro NCAP vietnē Drošākā ģimenes auto un Drošākā autoparku auto reitingos. Par godu šim notikumam mēs devāmies aprunāties ar Toyota Motor Europe (TME) Izpētes un attīstības komandu, kas bija atbildīga par 2015. gada Avensis uzlaboto automobiļa drošības sistēmu izstrādi. „Tas nebija viegls ceļš, taču sniedza lielu gandarījumu un motivāciju,” skaidro Andrea Lučini Gilera (Andrea Lucchini Gilera), Izpētes un attīstības komandas Automobiļu veiktspējas inženieru (VPE) Drošības grupas vadītājs. „Drošības sistēmu veikums ietekmē visus cilvēkus, kas atrodas automobiļa tuvumā, un tās veido Toyota tēlu. Kompromisi nav iespējami.”

No valdības aģentūrām un patērētāju asociācijām sastāvošā Euro NCAP novērtē automobiļa drošību, balstoties uz virkni testu, kuru prasības ir daudz stingrākas nekā homologācijas testos. Rezultāti tiek izteikti zvaigžņu skaita veidā, kas ir saprotami ikvienam un ko ir viegli salīdzināt. Dažās valstīs noteikts Euro NCAP testos iegūto zvaigžņu skaits ir priekšnoteikums, lai iekļūtu autoparku tirgū.

Izstrāde tika uzsākta 2013. gadā. „Tas ir nemitīgs darbs, kurā lielā mērā tiek iesaistīta arī Virsbūves dizaina nodaļa. Mēs ar dizaineriem apspriežam, kā sasniegt prasīto drošības līmeni, vienlaikus ņemot vērā tā ietekmi uz veiktspēju un citām izstrādes jomām.”
Kā visizaicinošāko projekta daļu Andrea min gājēju drošību. „Pirmo reizi TME bija 100 % atbildīgi par izstrādi.”

Mēs nolēmām izmantot CAE (Computer Aided Engineering) simulācijas, lai pēc iespējas samazinātu fizisko testu skaitu un simulācijas veiktu paši šeit, TME. Tas nozīmē, ka atbildība par CAE no Japānas tika nodota Eiropai. Mēs sākām, radot virkni procesu un rīku, ar kuru palīdzību varētu efektīvi integrēt jauno CAE darbu esošajā darba modelī.” Andrea secina: „Ikviens no mums šo projektu pabeidza, apguvis daudz jauna un ar daudz izteiktāku atbildības sajūtu. Taču tas ir tikai sākums – viens solis ceļā uz nākamajiem izaicinājumiem.”

Rakstu iesaka – favorit

Avots: toyota.lv

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment