Mobilā numura bloķēšana var notikt dažādu iemeslu dēļ, un tās sekas dažkārt ir nopietnākas nekā tikai īslaicīga saziņas zaudēšana
Par visu pastāstīsim pēc kārtas. Vairumā gadījumu bloķēšana ir pagaidu pasākums. To var viegli atcelt, veicot vienkāršas darbības. Taču, ja kavējaties ar rīcību, bloķēšana var novest pie mobilā numura zaudēšanas, kas bieži vien ir neatgriezeniska. Kādi ir mobilā numura bloķēšanas veidi?
Brīvprātīga bloķēšana
Dažkārt pats klients vēlas, lai operators uz kādu laiku bloķētu numura izmantošanas iespēju. Tam ir divi galvenie iemesli:
-Numurs uz laiku nav vajadzīgs, bet vēlāk tas būs nepieciešams. Tas bieži notiek, dodoties ilgākos ceļojumos uz citu reģionu vai valsti. Brīvprātīga bloķēšana ļauj netērēt līdzekļus abonēšanas maksai un citām pieslēgtajām pakalpojumu izmaksām.
-SIM karte ar numuru ir nozaudēta, parasti kopā ar telefonu. Lai nezaudētu līdzekļus un neriskētu zaudēt piekļuvi interneta pakalpojumiem, kas piesaistīti mobilajam numuram (interneta bankas, sociālie tīkli, ziņapmaiņas lietotnes), ieteicams numuru bloķēt uzreiz pēc nozaudēšanas konstatēšanas.
Pirmās 14 dienas brīvprātīga bloķēšana ir bez maksas, pēc tam par to tiek iekasēta simboliska maksa. Brīvprātīgu bloķēšanu var aktivizēt lietotnē “Mans ….” ( kāda nu kuram) vai savā profilā operatora mājaslapā.
Lai autorizētos lietotnē vai mājaslapā, var būt nepieciešama piekļuve jūsu mobilajam numuram. Tādēļ šī iespēja neder, ja telefons ir nozaudēts. Šādā gadījumā numuru var bloķēt, zvanot uz klientu apkalpošanas centru vai personīgi apmeklējot jebkuru mūsu ekosistēmas veikalu.
Administratīvā bloķēšana
Operatoram ir pienākums bloķēt numuru, ja tā izmantošana pārkāpj spēkā esošos likumus. Visizplatītākie gadījumi: Operatora datubāzē nav abonenta personas datu. Tas visbiežāk notiek, iegādājoties SIM kartes komplektu, kas pieprasa lietotājam pašam reģistrēt karti. Abonenti šo reģistrāciju var ātri veikt lietotnē “Mans …”.
Kā pašam reģistrēt SIM karti
Personas dati ir ievadīti, bet nav apstiprināti, t.i., nav pārliecības par to pareizību. Ja nepieciešama datu apstiprināšana, operators par to paziņo abonentam. Apstiprināt datus var vairākos veidos, tostarp tiešsaistē.
Finansiālā bloķēšana. Ja mobilā konta bilance kļūst negatīva, vairumā gadījumu operators pārtrauc pakalpojumu sniegšanu attiecīgajam numuram. Papildinot kontu, bloķēšana tiek atcelta. Pakalpojums “Saziņas limits” ļauj jums palikt sasniedzamam pat tad, ja bilance ir negatīva. Pakalpojumu sniegšana netiek pārtraukta, un kontu var papildināt vēlāk. Zemāk sīkāk izskaidrosim, kā darbojas finansiālā bloķēšana un kādas iespējas ir abonentam no tās izkļūt.
Sīkāk par finansiālo bloķēšanu un tās sekām
Finansiālā bloķēšana nekavējoties ierobežo piekļuvi sakariem, un ilgtermiņā tā var novest pie numura zaudēšanas. Šis process aizņem vairākus mēnešus un ietver vairākus posmus. Uzreiz pēc bilances kļūšanas negatīvai tiek ieviesta daļēja bloķēšana. Tiek ierobežoti pamata pakalpojumi: nevar zvanīt, izmantot internetu vai sūtīt SMS. Tomēr joprojām iespējams saņemt ienākošos zvanus un SMS, kā arī zvanīt klientu apkalpošanas centram.
Ja jums nav iespējas papildināt kontu daļējās bloķēšanas laikā, varat izmantot kādu no pakalpojumiem parādu segšanai. Ja 90 dienu laikā konts netiek papildināts, numurs tiek piespiedu kārtā bloķēts, un sakari vairs nav pieejami. Ja numurs netiek izmantots pusgadu — netiek papildināts konts un veikti maksas darījumi — stājas spēkā vienpusēja abonenta atteikšanās no līguma. Šis noteikums ir aprakstīts arī pašā līgumā. Līgums tiek izbeigts, un numurs nonāk galīgajā bloķēšanā.
Galīgā bloķēšana — tas nozīmē numura zaudēšanu. Ja numurs tika izmantots autorizācijai kādā interneta pakalpojumā, šī iespēja arī tiks zaudēta. Numurs kļūst pieejams jebkuram citam lietotājam.
Lasi vēl: Nedomāju, ka jebkad būšu mīļākā, bet iemīlējos precētā vīrietī un tagad saprotu kāpēc tā notiek
Kāpēc jūsu mobilais numurs nav jūsu īpašums
Numuru izmantošanu un apkalpošanu regulē Likums. Saskaņā ar likumu, jūs esat mobilā numura lietotājs, kura SIM karte ievietota jūsu telefonā. Jūsu operators ir uzņēmums, kas šo numuru apkalpo un sniedz attiecīgos pakalpojumus. Numuru piešķiršanu operatoriem regulē valsts, un valsts arī ir numuru “īpašnieks”.
Katram operatoram pieejamais numuru apjoms ir ierobežots. Tāpēc neizmantots numurs pēc aprakstīto posmu iziešanas kļūst pieejams citiem. Šāda pieeja ir nepieciešama. Ja numuri būtu vienreizlietojami, tie jau sen būtu beigušies.
Kopsavilkums: kā izvairīties no bloķēšanas un numura zaudēšanas
Noteikti lasiet operatora paziņojumus. Pakalpojumu sniedzējs cenšas savlaicīgi informēt klientus par konta stāvokli, nepieciešamību reģistrēt jaunu SIM karti vai apstiprināt personas datus.
Sekojiet līdzi sava konta bilancei un papildiniet to laikus. Labākais risinājums ir automātiska maksājumu sistēma, ko var iestatīt pēc kāda no vairākiem scenārijiem. Šis serviss ļaus aizmirst par nepieciešamību atcerēties par konta papildināšanu.