Anita kādā Rīgas lielveikalā atklāja veikala kļūdu, par kuru nezinot daudzi pircēji ir spiesti piekāpties

Kāda sieviete dalās pieredzē par uzzināto informāciju, kas patiesībā ir ļoti nozīmīga un neļaus pircējiem uzķerties uz šī veikalu trika

Vakar iegāju lielveikalā, paņēmu visu nepieciešamo, stāvu rindā un dzirdu, ka kasieris strīdas ar pircēju par cenu un atsakās pārdot preci par cenu, kas norādīta uz cenu zīmes. Kasieris saka, ka cena esot paaugstināta, vienkārši cenu zīmi vēl nav paspējuši nomainīt.

Pircējs atsakās no pirkuma, jo nevēlas ņemt preci bez atlaides. Es, protams, iejaucos un pateicu kasierim visu, ko domāju par šo bezkaunību. Šādās situācijās svarīgi saprast, ka cenu zīme ir sava veida piedāvājums no veikala pircējam, un, ja tā norāda konkrētu cenu, tad veikalam ir pienākums preci par šo cenu pārdot. Ja cena ir mainījusies, bet cenu zīme nav nomainīta, tā ir veikala problēma, nevis pircēja.

Es pircējam ieteicu nofotografēt cenu zīmi, jo tas ir vienīgais pierādījums tam, ka cena bijusi zemāka. Tas var palīdzēt, ja nepieciešams vērsties pie veikala vadības vai patērētāju tiesību aizsardzības iestādēs. Pircējiem bieži šķiet, ka viņi neko nevar izdarīt un ka strīdēties nav vērts, bet tieši šāda nostāja ļauj veikaliem turpināt negodīgas prakses. Domāju bieži vien tas ir darīts ar nolūku nopelnīt.

Kasieris bija pārsteigts un sāka taisnoties: “Meitene, mēs nepaspējām, tā mēdz gadīties.” Es atbildēju, ka saprotu, bet likums ir likums – prece jānodod par cenu, kas norādīta cenu zīmē. Pircējs sākumā vēl gribēja pastrīdēties, bet beigās viņam tas apnika un viņš atteicās no pirkuma. Protams, tā bija viņa izvēle, bet, ja precei bija īpašs piedāvājums, piemēram, akcija “1+1”, es būtu cīnījusies līdz galam.

Lasi tālāk otrajā lapā