Latvijas banka skaidro, ka, ja klients norāda šo informācijas mērķī, maksājums var tikt apturēts!

 

SEB banka norāda, ka daži klienti, pārskaitot līdzekļus saviem radiniekiem, laiku pa laikam cenšas ievietot humoru, asprātību vai neatbilstošu saturu maksājuma mērķa laukā. Tomēr šāda rīcība var radīt nepamatotas bažas klientiem, jo banka var būt spiesta apturēt darījumu.

 

SEB banka uzmanīgi seko klientu pārskaitījumiem un rūpīgi pārbauda ne tikai vai saņēmēja vārds sakrīt ar konta turētāja vārdu, bet arī vai maksājuma mērķī sniegtā informācija ir pareiza.

 

Šis process nodrošina principa “pazīsti savu klientu” ievērošanu, kas ir visu banku un finanšu iestāžu pienākums. Maksājumu pārbaudi veic ne tikai sūtītāja banka, bet arī korespondentbankas un saņēmēja banka. Katra banka, kas piedalās darījumā, var noteikt individuālus pārskaitījuma kritērijus.

 

Bankas sistēmas reaģē uz dažādiem atslēgvārdiem maksājumos, tostarp uz ter**istu organizāciju nosaukumiem, personām vai organizācijām, kas iekļautas sankciju sarakstos, norādēm par teroristu finansēšanu un citām līdzīgām darbībām.

 

Pat ja bankas darbiniekiem ir zināšanas, ka daži izteicieni, kas pavada salīdzinoši nenozīmīgas summas pārskaitījumu laulātajam, ir domāti kā humors, ir obligāti jāpārtrauc darījums, jāsazinās ar klientu un jāiegūst sīkāka informācija par pārskaitījuma nodomu.

Šādi joki var radīt klientam nepamatotus sarežģījumus, jo informācijas precizēšanai un situācijas noskaidrošanai var būt nepieciešamas vairākas dienas, kā rezultātā var rasties maksājumu kavējumi.

 

Pārbaudot klienta konta izrakstu, banka var meklēt papildu skaidrojumus par apšaubāmiem maksājuma nodomiem, piemēram, gadījumā, ja privātpersona ir iesniegusi kredīta pieteikumu.

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment