Luksusa preču pārdošanas apjomi samazinās, ņemot vērā pašu izraisītu radošuma krīzi un cenu kāpumu

Grezno rokassomu, apavu un apģērbu pārdošanas apjoma pieaugums pasaulē pēc pandēmijas šogad apstāsies radošuma krīzes un cenu kāpuma dēļ, jo zīmoli pārorientējas uz klientiem, vēsta APNEWS.

Saskaņā ar uzņēmuma Bai veikto pētījumu, tiek izteikta prognoze, ka pēc neliela krituma pirmajā ceturksnī 2024. gadā luksusa preču pārdošanas apjomi pasaulē nemainīsies. Konsultāciju kompānija atsaucās uz politisko nenoteiktību ASV prezidenta vēlēšanu gadā, kā arī ekonomisko nenoteiktību Ķīnā, kas ir izraisījusi “luksusa krīzes” fenomenu.

Papildus sociālekonomiskajiem faktoriem un pieaugošajai ģeopolitiskajai spriedzei lejupslīde daļēji ir arī “pašu izraisīta”, teica Bain partnere Klaudija D’Arpizio.

Viņa minēja “radošuma krīzi” nozarē, jo vairāki lielākie modes nami maina radošos direktorus, kā arī jauno koncentrēšanos uz īpaši turīgiem klientiem uz to vidusšķiras un Z paaudzes jauniešu rēķina, kuri pirms pandēmijas veicināja izaugsmi.

“Daudziem no šiem zīmoliem trūkst skaidrības. Tie cenšas atgūt fokusu. Tas ir pieci, seši zīmoli, kas atrodas pārejas posmā, lielie zīmoli. Tas neveicina kopējo uztraukumu,” D’Arpizio sacīja The Associated Press.

Šī ir uz piedāvājumu orientēta nozare. Ja zīmoli patiešām atbilst klientu vajadzībām, parasti tie reaģē ātri.’’

Viņa sacīja, ka ir nepieciešami daži “uzlabojumi” attiecībā uz stratēģiju un cenām, piebilstot, ka “nevar augt bez vidusslāņa un jaunākās paaudzes”.

No lielākajiem modes namiem Gucci un Moschino ir debitējuši ar saviem jaunajiem radošajiem virzieniem, bet Valentino jaunā radošā direktora pirmā kolekcija parādīsies septembrī. Chanel šis amats ir jāaizpilda pēc tam, kad šā mēneša sākumā no amata atkāpās līdzšinējais vadītājs.

Lai gan inflācija ir viens no cenu kāpuma elementiem, D’Arpizio teica, ka zīmoli, meklējot labākas peļņas iespējas, pievēršas arī aptuveni 6-8 miljoniem patērētāju piramīdas augšdaļā. Tajā pašā laikā piedāvājums ir mazāk atjaunināts.

Straujš cenu kāpums precēm, kurās nav ievērojamu inovāciju un kuras atgādina jau iepriekš redzētās preces, liek klientiem būt “neapmierinātiem un neizpratnē”.

Nemainīgas globālās luksusa preču pārdošanas prognozes izriet no pēc pandēmijas piedzīvotā tēriņu pieauguma, kas 2021.-23. gada periodā palielināja pārdošanas apjomus par 24 % salīdzinājumā ar 2019. gada līmeni.

Pagājušajā gadā personīgo luksusa preču pārdošanas apjomi pieauga par 4% līdz 362 miljardiem eiro (aptuveni 388 miljardiem ASV dolāru) no 349 eiro 2022. gadā, galvenokārt pateicoties ASV un Āzijas tūrisma atdzimšanai Eiropā, kas veicināja pirkumus. Pieskaitot luksusa ceļojumus, mākslas darbus, automašīnas un jahtas, milzīgais globālais luksusa preču tirgus pagājušajā gadā paplašinājās līdz 1,5 triljoniem eiro, tādējādi izceļot tendenci vairāk pievērsties pieredzei, nevis materiālām precēm.

Japāna ir spilgts punkts, jo ārvalstu tūristi atgriežas, kad jenas kurss attiecībā pret ASV dolāru ir viszemākais 20 gadu laikā, savukārt Eiropā turpinās spēcīgas tendences, pateicoties tūristu tēriņiem un vietējā patēriņa pieaugumam, jo īpaši Francijas un Itālijas pilsētās.

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment