Nav interneta viedtālrunī – instrukcijas pareizai problēmas risināšanai


Foto: Pixabay
Ja jūsu viedtālrunī vai planšetē sācis slikti darboties mobilais internets, izmantojiet mūsu instrukciju

Mobilais internets mūsdienās ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa — to izmantojam darbam, saziņai, informācijas meklēšanai un izklaidei. Tomēr gadās brīži, kad interneta savienojums pēkšņi pazūd vai kļūst ļoti lēns.

Internets nedarbojas vispār

1. Pārstartējiet viedtālruni — izslēdziet un ieslēdziet to no jauna. Šis būtu pirmais, kas jāizdara, lai saprastu ko darīt tālāk.

2. Pārbaudiet, vai tālrunis ir reģistrēts tīklā. Augšējā joslā atrodas savienojuma indikators. Ja uz tā redzams krustiņš, tas nozīmē, ka savienojuma nav. Pārstartējiet ierīci. Ja tas nepalīdz, nomainiet atrašanās vietu — piemēram, izejiet ārā. Dažreiz pagrabos vai ēkās ar pārāk biezām sienām un metāla konstrukcijām signāls var pazust.

3. Ja tīkla signāls ir kārtībā, pārbaudiet, vai jūsu tālrunī ir ieslēgta datu pārraide. To var izdarīt divos veidos.

Pirmais: pavelciet ekrānu lejup, lai atvērtu “Paziņojumu” un “Ikonu” cilnes. “Ikonās” pārbaudiet, vai poga “Mobilie dati” vai “Datu pārraide” ir ieslēgta.


Foto: Pixabay

Otrais veids: dodieties uz “Tālruņa iestatījumi” — “Vēl” vai “Bezvadu tīkli” — “Mobilais tīkls” un ieslēdziet “Mobilo datu pārraidi”.

4. Pārbaudiet tālruņa konta bilanci. Uzspiediet *100# un zvaniet. Bilance tiks parādīta uz ekrāna vai nosūtīta kā SMS. Ja bilance ir nulle vai negatīva, papildiniet to, lai atkal varētu lietot mobilo internetu. Šis attiecas tikai uz tiem, kam ir noteikts datu apjoma limits.

Ja bilance ir negatīva, jūs nevarēsiet piekļūt internetam, pat ja datu pakete vēl nav iztērēta. Tāpat bilanci var pārbaudīt sava mobilā operatora lietotnē sākumlapā.

5. Dažos viedtālruņos ar divām SIM karšu slotiem tikai viens no tiem atbalsta 3G/4G savienojumu. Tāpēc, ja signāls ir labs, bet mobilais internets joprojām nedarbojas, pārslēdziet SIM karti otrā slotā.

Lasi vēl: Mēslojumi auglīgiem ķiršiem bez ķimikālijām – 5 dabiski veidi, kā panākt, lai koks nes augļus

6. Ja neviens no iepriekšējiem risinājumiem nav palīdzējis, pamēģiniet ievietot SIM karti citā viedtālrunī vai planšetē. Ja arī tur mobilais internets nedarbojas, visticamāk, SIM karte ir novecojusi un tā jāmaina. Šim nolūkam dodieties uz jebkuru tuvāko salonu.

7. Ja citā ierīcē mobilais internets ar jūsu SIM karti darbojas, atveriet sava viedtālruņa iestatījumus un uzstādiet piekļuves punktu (APN):

“Iestatījumi” — “Vēl” vai “Bezvadu tīkli” — “Mobilais tīkls” — “Piekļuves punkta nosaukums (APN)”


Foto: Pixabay

Ja piekļuves punkta nav vispār, izveidojiet jaunu, aizpildot visus laukus saskaņā ar to pašu ekrānuzņēmumu. Laukā “parole” ievadiet gan lietotājvārdu, gan paroli.

Internets darbojas pārāk lēni

1. Pirmkārt, pārbaudiet, kāds mobilā interneta simbols redzams ekrāna augšējā joslā — Edge, 3G/H/H+, 4G/LTE. Ja redzams Edge, tad internets ir lēns tieši šī iemesla dēļ — proti, tāpēc, ka tālrunis nevar uztvert ātrgaitas tīkla signālu.

Ja tālrunis pieslēdzies 3G vai 4G (LTE), bet internets joprojām ir lēns, pārbaudiet, cik “stabiņu” redzami blakus 3G/4G ikonai. Jo vairāk stabiņu, jo labākam jābūt signālam — un otrādi. Ja signāls ir vājš, pamēģiniet pieiet pie loga, ja atrodaties dzīvoklī vai birojā, vai iziet ārā, ja atrodaties pagrabā.

Kā jau iepriekš minēts, dažkārt mobilā tīkla signālam ir grūti iekļūt slēgtās telpās, liftos vai ēkās ar biezām sienām. Jūs varat pārbaudī tīkla pārklājumu jums interesējošajā vietā operatora vietnē, speciālā lapā.


Foto: Pixabay

2. Ja signāls ir pietiekams un arī pēc ikonām spriežot internetam būtu jābūt ātram, bet lapas tomēr neielādējas, iespējams, problēma ir citur. Pārbaudiet, vai nav beidzies datu apjoms jūsu tarifā. Vienkāršākais veids to pārbaudīt — atvērt lietotni. Galvenajā ekrānā būs redzams, cik daudz gigabaitu jums vēl atlicis līdz apmaksātā perioda beigām. Ja datu pakete ir beigusies, pieslēdziet papildu paketi tieši lietotnē.

3. Ja datu pakete nav beigusies, bet internets joprojām ir lēns, mēģināsim saprast, kā tas izpaužas — pastāvīgi, pārlūkprogrammā vai tikai konkrētā lietotnē. Jāņem vērā, ka problēma var būt:

-lietotnes izstrādātāja pusē (piemēram, tiek veikti atjauninājumi) — šādā gadījumā atliek tikai pagaidīt;
-pārlūkprogrammas darbībā — mēģiniet atvērt vajadzīgo vietni citā pārlūkā.