Saskaņā ar speciālista teikto, pat dažas jaunas automašīnas ar 40 000 kilometru nobraukumu un DPF filtru nevar iziet tehnisko apskati ar jauno iekārtu.
“Kvēpu filtra uzstādīšana nav garantija, ka jūs atkal iziesiet tehnisko apskati.
“Degvielas sistēmai jāstrādā nevainojami, un nedrīkst būt problēmu ar eļļas pārtēriņu vai citām detaļām,” brīdināja Ahmedovs. “Diemžēl daudziem jāatzīst, ka Ķīnā vai Polijā piedāvātās lētās kvēpu filtru versijas nav piemērotas mūsu pārbaudēm.”
Tomēr veiktajam eksperimentam ir tikai ilustratīvs raksturs, jo vēl nav noteikts galvenais – kāds cieto daļiņu emisijas līmenis tiks izmantots kā kritērijs CSDD pārbaudēm.
Direkcija iesaka automobiļu īpašniekiem izmantot kvalitatīvas oriģinālās rezerves daļas, lai izvairītos no problēmām ar tehniskās apskates iziešanu.
“Pirmkārt, automašīnai jābūt labā tehniskā stāvoklī, tāpat kā tas ir ar riepām vai balstiekārtas savienojumiem. Cilvēkiem ir izvēle: iegādāties kvalitatīvus produktus vai lētākus, bet mazākus izturīgus,” skaidroja CSDD pārstāvis Jānis Liepiņš.
Jebkurā gadījumā dīzeļdzinēja automašīnu īpašniekiem ir mazāk nekā 2 mēneši, lai pārbaudītu un sagatavotu savus DPF filtrus.
2023. gada jūnijā Saeima pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas samazina tehnisko apskašu biežumu automašīnām, kuras ir jaunākas par deviņiem gadiem.