Salīdzināju degvielas patēriņu, braucot ar 90, 110 un 140 km/h: dalos ar rezultātiem

Degvielas patēriņš ir parametrs, kas veidojas vairāku faktoru ietekmē. To ietekmē ekspluatācijas apstākļi, braukšanas stils, automašīnas tehniskais stāvoklis, kā arī riepu tips un nodilums.

Patēriņa atšķirība var būt ievērojama. Viens no svarīgākajiem faktoriem, kas nosaka degvielas patēriņa apmēru, ir braukšanas ātrums. Lūkosim, kā tieši mainās patēriņš atkarībā no braukšanas ātruma, pamatojoties uz reāliem mērījumiem.

Pilsētvidē automašīna parasti patērē vairāk degvielas nekā uz šosejas. Iemesls ir biežas apstāšanās, kustības uzsākšana no miera stāvokļa un zems vidējais ātrums. Ārpus apdzīvotām vietām situācija ir pretēja: vienmērīgas kustības dēļ degvielas patēriņš var būt par 30–50% mazāks.

Tomēr jāatceras, ka pārmērīgi liels ātrums izraisa ievērojamu patēriņa pieaugumu. Tas ir saistīts ar vairākiem fiziskiem un tehniskiem aspektiem.

Galvenais tehniskais iemesls ir dzinēja apgriezieni. Zemākais patēriņš tiek fiksēts diapazonā no 1200 līdz 2000 apgriezieniem minūtē. Tomēr, lai uzturētu lielu ātrumu, vadītājs ir spiests palielināt apgriezienus, kas neizbēgami ietekmē patērētās degvielas daudzumu.

Vēl viens svarīgs aspekts ir gaisa pretestība. Tā nepalielinās lineāri, bet gan proporcionāli ātruma kvadrātam. Tātad, jo ātrāk braucat, jo spēcīgāk gaisa siena jūs bremzē, jo vairāk degvielas patērējat.

Tieši ar to skaidrojamas degvielas patēriņa atšķirības dažādos braukšanas režīmos.

Eksperimentam tika izvēlēta automašīna ar 1,6 litru atmosfērisko benzīna dzinēju un 123 zirgspēku jaudu, kas savienota pārī ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Visi mērījumi tika veikti vienā un tajā pašā ceļa posmā, līdzīgos laika apstākļos un ar ieslēgtu kruīza kontroli, kas ļāva samazināt ārēju ietekmi uz rezultātu.

Pirmais mērījums tika veikts ar nemainīgu ātrumu 90 km/h.

 

Šķir otru lapu, lai lasītu tālāk