SPORTA MAŠĪNA LIETPRATĒJIEM: INSIGNIA GSI RADA ATŠĶIRĪBU

Asāks, precīzāks, pat vēl efektīvāks. Jaunais Opel Insignia GSI ir sporta Sedanstiem, kam patīk kaut kas īpašs. Entuziastiem domāts automobilis….

„Zaļajā ellē” – pasaulē grūtākajā trasē

Insignia GSi noslēdzošie regulēšanas darbi notika leģendārajā Nirburgringas trases ziemeļu aplī jeb Nordšlaifē. Šeit, Eifeļa kalnos, Opel vada testu centru, ko izmanto, lai noregulētu savus augstas veiktspējas automobiļus. Opel inženieri jaunu šasiju Insignia vajadzībām izstrādāja tieši Nirburgringā, ko trīskārtējais F1 pasaules čempions Džekijs Stjuarts reiz zīmīgi nodēvēja par „Zaļo elli”. Īsākas atsperes GSi padara par 10 mm zemāku, un īpaši sporta amortizatori virsbūves svārstības samazina līdz minimumam. Jaudīgās Brembo bremzes ar četru virzuļu skavām (bremžu disku diametrs ir 345 mm) un jau tā tiešā stūrēšana tika pieskaņota šiem pārveidojumiem.

Insignia GSi bāzes aprīkojumā ir iekļauta mehatroniskā šasija FlexRide: dažās sekundes daļās tā piemēro amortizatoru un stūres iekārtas darbību, turklāt vadības bloks izmaina akseleratora pedāļa kalibrāciju un astoņu pakāpju automātiskās pārnesumkārbas pārslēgšanās punktus. Vadītājs var izvēlēties Standard, Tour vai Sport režīmu. Atbilstoši izvēlētajiem iestatījumiem reakcijas uz gāzes pedāli un stūrēšanu kļūst vēl tiešākas. Ekskluzīvi GSi ir izveidots papildu režīms Competition, ko aktivizē, nospiežot ESP pogu. Dubulta pogas nospiešana dod iespēju prasmīgiem braucējiem automobili vadīt sānslīdē un atslēdz saķeres kontroli, piemēram, ātram aplim Nordšlaifē.

Sporta šasija, kas veidota darbam kombinācijā ar īpaši labas saķeres riepām Michelin Pilot Sport 4 S un lieliem 20 collu diskiem, demonstrē apbrīnojamu spēju pieķerties ceļam. Būtisku ieguldījumu te dod bāzes aprīkojumā iekļautā visu riteņu piedziņas transmisija ar griezes momenta vektorēšanu – tas ir unikāls piedāvājums Insignia segmentā. Šajā sistēmā tradicionāls aizmugurējās ass diferenciālis ir aizstāts ar diviem sajūgiem, kas dažu sekundes daļu laikā atkarībā no braukšanas situācijas var paātrināt katru riteni individuāli. Kaitinošā nepietiekamā pagriežamība, kas izpaužas kā priekšējo riteņu nevēlama izslīdēšana uz līkuma ārmalu, tādā veidā, vadot GSi, tiek praktiski izslēgta. Citiem vārdiem, GSi cauri līkumu sērijai velk precīzas trajektoriju līnijas.

Sporta sedana dinamiku nodrošina iespaidīgs benzīna turbodzinējs, kas apvieno veiktspēju un degvielas ekonomiju. Spēcīgais 2 litru motors attīsta 191 kW (260 ZS) jaudu un dāsnu 400 Nm griezes momentu (degvielas patēriņš pēc NEDC cikla: 11,2 litri uz 100 km pilsētā; 7,1 l/100 km ārpilsētā; 8,6 l/100 km kombinētajā režīmā, CO2 izmeši 197 g/km). Četru cilindru dzinējam ir pievienota pilnīgi jauna astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba. Automobiļa vadītājam ir iespēja pārslēgt pārnesumus ar pārslēgiem pie stūres. Transmisijai strādājot automātiskajā režīmā, vadītājs var izvēlēties pārslēgšanās punktus režīmā Standard vai Sport. Papildus 2 litru benzīna motoram GSi būs pieejams arī ar jaunu un jaudīgu dīzeļdzinēju.

Rakstu iesaka: 

Avots: opel.autofavorits.lv

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment