Uzņēmumi reklamē sievietes vadošajos amatos, taču viņu skaits patiesībā strauji samazinās

BBC ziņo, ka uzņēmumi daudz vairāk izceļ dzimumu vienlīdzību vadošajos amatos, nekā faktiski to sasniedz.

Marta vidū banku darbības veterāne Stefānija Koena nonāca avīžu virsrakstos kā jaunākā augstākā līmeņa vadītāja sieviete, kas pameta starptautisko investīciju banku Goldman Sachs.

Koena sāka strādāt šajā Volstrītas milzīgajā uzņēmumā 1999. gadā un 2014. gadā kļuva par partneri. Pēdējā laikā viņa pārraudzīja bankas patērētāju un finanšu tehnoloģiju operācijas un bija viena no vadošajām sievietēm uzņēmumā. Koenas aiziešana īpaši piesaistīja uzmanību, jo tai sekoja ziņa, ka darbu pamet arī cita augsta ranga sieviete – Beta Hammaka, kura līdzvadīja bankas globālo finansēšanas grupu.

Šīs aiziešanas izraisīja bankas izpilddirektora komentārus, kurš divkāršoja savu apņemšanos panākt lielāku dzimumu līdztiesību uzņēmuma augstākajos vadītāju amatos. “Sieviešu izvirzīšana mūsu augstākajos amatos ir joma, kurā mēs neesam sasnieguši savus mērķus,” paziņojumā, par kuru pirmais ziņoja The Wall Street Journal, sacīja Deivids Solomons. “Mūsu ilgtermiņa panākumi ir būtiski atkarīgi no sieviešu partneru izaugsmes vadošajos amatos.”

Pēdējo gadu laikā ir strauji pieaudzis to uzņēmumu skaits, kas apņemas palielināt dzimumu līdzsvaru augstākajos vadības līmeņos gan finanšu pakalpojumu jomā, gan ārpus tās. McKinsey and Company jaunākais ikgadējais ziņojums “Sievietes darbavietā” liecina, ka gandrīz trīs no četriem cilvēkresursu vadītājiem apgalvo, ka dzimumu vienlīdzības un iekļaušanas – iniciatīvas ir ļoti svarīgas viņu uzņēmumu turpmākai veiksmīgai darbībai, un daudzi īpaši uzsver dzimumu līdzsvaru visaugstākajā amatā.

Tomēr jaunākie pētījumi liecina, ka šīs apņemšanās un paziņotās iniciatīvas ne vienmēr tiek īstenotas realitātē. Standard & Poor Market Intelligence publicētie dati liecina, ka sieviešu īpatsvara pieaugums starp visiem augstākā līmeņa vadošajiem amatiem ASV 2023. gadā samazinājās līdz zemākajam rādītājam vairāk nekā desmit gadu laikā.

S&P veiktā analīze arī parādīja, ka publiski uzņēmumu prezentē un izrāda sievietes vadošajos amatos, tomēr patiesībā viņu skaits uzņēmumos paliek arvien mazāks.

Tagad akadēmiķi un organizāciju eksperti brīdina, ka uzņēmumi, kas dzimumu daudzveidībai nepiešķir prioritāti, riskē zaudēt – gan reputāciju, gan finanšu ieguldījumus.

McKinsey pētījums liecina, ka uzņēmumiem, kas atrodas 25 % labāko rasu vai etniskās un dzimumu daudzveidības ziņā, ir attiecīgi par 36 % un 25 % lielāka iespēja gūt lielākus finanšu ienākumus. Savukārt Pasaules Ekonomikas foruma pētījums liecina, ka uzņēmumi, kuru dažādības rādītāji ir labāki nekā vidēji, gūst vidēji 45 % ieņēmumu no inovācijām, savukārt uzņēmumi, kuru dažādības rādītāji ir zem vidējā līmeņa, gūst tikai 26 %.

Šie dati īpaši uzsver to, ka ekonomiskās nenoteiktības laikā pieņemtie lēmumi samazināt daudzveidības veicināšanas centienus ir pretrunīgi. Patiesībā pētījums liecina, ka tieši šajos nemierīgajos laikos daudzveidībai vadībā vajadzētu būt prioritātei, un viens no veidiem, kā uzņēmumi to var panākt, ir vairāk sieviešu iecelšana vadošajos amatos.

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment