Izrādījās, ka šie zvani arī ir saistīti ar nevēlamiem zvaniem. Zvana ne tie, kas kaut ko pārdod, bet gan tie, kas pārdod mūsu tālruņa numurus spameriem. Vai jūs gribat, lai jūsu numurs tiktu pārdots? Es arī ne! Šādām datu bāzēm izmanto ne tikai spameri, bet arī telefona krāpnieki, kas ir vēl sliktāk.
Problēma ir tā, ka tālruņa numuri bieži pāriet no viena īpašnieka pie cita, tiek izņemti no apkalpošanas vai izmantoti viedierīcēs. Bet nevēlamie zvani maksā naudu, un spameri maksā par katru zvanu.
Lai atjauninātu tālruņa numuru datu bāzi, tiek veikti šādi zvani. Roboti piezvana uz dažādiem numuriem un reģistrē, vai numurs ir aktīvs un vai cilvēks atbild. Vēl attīstītākas programmas spēj atpazīt runu un vākt informāciju par abonenta dzimumu un vecumu. Šāda datu bāze jau ir dārgāka.
Ko darīt?
Pirmkārt, neatbildiet uz zvaniem no nepazīstamiem numuriem, ja negaidāt svarīgu zvanu, piemēram, no kurjera.
Otrkārt, ja esat atbildējis, nesāciet sarunu pirmais. Nesakiet “Sveiki” vai “Es klausos”. Tas ne tikai apstiprinās, ka numurs ir aktīvs, bet arī sniegs krāpniekiem papildu informāciju.
Īpaši svarīgi tas ir vecāka gadagājuma cilvēkiem, kurus krāpnieki uzskata par vieglu mērķi.
Ņemu tikai glāzi maltās gaļas un cepu kotletes visai nedēļai — triks, ko tagad zina visi mani draugi
Tevi noteikti interesēs
- Kāpēc, sasniedzot 60 gadus, es pārstāju rīkot svinības un aicināt ciemos vecos draugusby Sandra Vīgante
- Naktī, braucot caur Talsiem, vīrietis pamanīja pudeli uz ceļa: izrādijās tā nebija tur nejauši…by Rinalds Bergmanis
- “Un tad brīnās, ka nav augļu vai tie ir negaršīgi!”: agronome dalās pieredzē, ka lielākā daļa dārznieku nepareizi “baro” savas paprikasby Laura Andersone