3 gadījumi, kad nav jāpakļaujas ceļu inspektora prasībām: jums nekas par to nedraud

Ikviens autovadītājs agrāk vai vēlāk saskaras ar situāciju, kad viņu aptur ceļu inspektors. Daži ar to ir saskārušies daudzas reizes, bet citi tikai gaida savu “zvaigžņu stundu”. Parasti jau nekas traks nenotiek – apstājaties, uzrādiet dokumentus un brauciet tālāk.

Taču ir situācijas, kad varat ignorēt inspektora prasības, un likums būs jūsu pusē. Galvenais ir saprast, tieši kādos gadījumos tas strādā, un ko darīt, lai vēlāk nebūtu sliktu seku.

Sākumā – nedaudz veselā saprāta

Apturēšana uz ceļa ir ikdienišķa parādība, īpaši uz galvenajiem autoceļiem vai pilsētu krustojumiem. Inspektori stāv, lielākoties vienkārši pārbauda šoferīšu dokumentus un ļauj turpināt ceļu. Vairumā gadījumu viss notiek gludi. Taču ir svarīgi saprast: ne katrs cilvēks ar zizli ir likuma sargs.

Un jā, ceļu inspektoriem ir tiesības apturēt automašīnas; tas ir viņu darbs. Taču šīm pilnvarām ir savas robežas. Un, ja zināt, kā tās darbojas, varat izvairīties no nepatīkamām situācijām.

Kad ekipāža patiešām ir ekipāža

Atcerieties šo vienkāršo faktu: oficiālā ceļu inspektoru ekipāža sastāv no vismaz diviem cilvēkiem, nevis viena likumsarga kaut kur ceļa malā. Kāpēc divi? Jo viens uzrauga situāciju, otrs darbojas kā apdrošinātājs. Viss notiek saskaņā ar noteikumiem. Viens dokumentē incidentu, otrs novēro. Tas tiek darīts, lai mazinātu patvaļīgu rīcību un nodrošinātu likuma ievērošanu.

Kas vēl ir svarīgi? Īstiem ceļu inspektoriem ir dienesta automašīna ar atšķirīgu krāsojumu, mirgojošām gaismām, identifikācijas zīmēm un visu nepieciešamo aprīkojumu. Ja tā nav, tas jau ir iemesls piesardzībai.

Ja uz ceļa ir tikai viena persona ar zizli, ko jums vajadzētu darīt?

Situācija: Jūs mierīgi braucat, bet pēkšņi ceļa malā stāv viens pats inspektors bez automašīnas vai partnera. It kā formas tērpā, it kā tur zizli. Viņš pamāj ar roku, pieprasot apstāties. Ko jums vajadzētu darīt?

Pirmkārt, nekrītiet panikā. Otrkārt, neapstājieties.

Jā, tas izklausās dīvaini, bet jums ir tiesības braukt garām. Likums nosaka, ka jums jāpakļaujas ceļu inspektoru rīkojumiem tikai tad, ja viņi rīkojas saskaņā ar noteikumiem. Ja inspektors ir viens pats, bez kolēģa, bez automašīnas, rodas šaubas par to, vai jums ir darīšana ar inspektoru vai vienkārši personu, kas uzvilkusi formas tērpu.

Bet (!), lai izvairītos no apsūdzības par nepakļaušanos likumsargiem, jums ir jāizdara kāda svarīga lieta:

Vai nu dodieties uz tuvāko likumsargu posteni vai iecirkni un ziņojiet, kur un kad redzējāt aizdomīgo inspektoru, vai arī zvaniet 110 vai 112 un nododiet to pašu informāciju. Tādā veidā jūs oficiāli apstiprināsiet, ka nevis vienkārši ignorējāt inspektoru, bet gan bijāt modrs un rūpējāties par savu drošību. Tas ir svarīgi. Jo tehniski neapstāšanās pēc ceļu inspektora prasības paredz naudas sodu, bet, ja ziņojat par notikušo likumsargiem, jūs nevarat tikt saukts pie atbildības.

VIDEO:

Bet ja nu tas patiešām nav ceļu inspektors? Tagad iedomājieties: jūs apstājaties, izkāpjat, un inspektors izrādās kāds cits, nevis tas, par ko viņš sevi uzdod. Labākajā gadījumā – tikai jokdaris, sliktākajā gadījumā – cilvēks ar ļauniem nolūkiem. Tā gadās. Īpaši naktī, īpaši uz lielceļiem, kur tuvumā nav cilvēku.

Tātad, ja kaut kas šķiet aizdomīgs, vislabāk ir uzticēties savai intuīcijai, taču neaizmirstiet likumu. Vienkārši aizbraukt nav variants. Bet ignorēt aizdomīgo likumsargu un nekavējoties ziņot par to ir normāli. Tas ir gan droši, gan likumīgi.

Nakts, šoseja, neviena tuvumā nav – ko darīt?

Cita situācija: jūs braucat pa šoseju nakts vidū, neredzat ne degvielas uzpildes stacijas, ne kafejnīcas vai mājas. Pēkšņi mirgojošas gaismas un divi likumsargi lūdz jūs apstāties. Viss šķiet oficiāli: automašīna, formas tērps un partneris ir blakus. Bet tik un tā situācija rada satraukumu.

Lūk, interesants fakts: inspektoriem ir aizliegts apturēt automašīnas nomaļos apvidos, kas atrodas tālu no apdzīvotām vietām vai apgaismotām zonām. Tas ir iekšējais noteikums, un, ja viņi to pārkāpj, jums ir tiesības turpināt braukt un nekavējoties izsaukt likumsargus.

Jā, pat ja tie ir īsti inspektori. Drošība ir pirmajā vietā. Tādā veidā jūs nepārkāpjat likumu, bet gan pasargājat sevi no iespējamiem draudiem. Ticiet man, labāk ir izskaidrot savu piesardzību, nekā vēlāk risināt problēmas.

Tātad, kādos gadījumos drīkst nepakļauties ceļu inspektoru prasībai apstāties?

Ja uz ceļa ir tikai viena persona formas tērpā bez automašīnas vai partnera. Neapstājieties. Ziņojiet par to likumsargiem vai ceļu postenim.

Ja apturēšana notiek naktī vai nomaļā vietā, kur nav cilvēku vai luksoforu. Jums nav jāapstājas. Taču noteikti zvaniet likumsargiem un pārbaudiet, vai attiecīgajā apgabalā patiešām atradās ceļu inspektoru postenis. Ja inspektors izskatās aizdomīgs: netīrā vai nepilnīgā formas tērpā, bez žetona, uzvedas dīvaini. Labāk braukt tālāk un ziņot par situāciju likumsargiem.

Lasi vēl: Siltāks nekā parasti, bet ar pārsteigumiem: sinoptiķi prognozē, kāda būs ziema

Bet ko darīt, ja jūs vienkārši ignorējāt inspektoru un ne par ko neziņojāt?

Šajā gadījumā tas ir pārkāpums. Protams, sods nav pārāk bargs, bet tomēr. Ja nevēlaties problēmas, neklusējiet. Zvanīšana uz 112 vai 110 aizņem tikai pāris minūtes. Un tad jūs esat pilnīgā drošībā. Gan juridiski, gan dzīvē.

Noslēguma vietā

Mēs nebūt neapgalvojam, ka nevienam ceļu inspektoram nevar uzticēties. Lielākā daļa no viņiem ir normāli, saprātīgi cilvēki, kas dara savu darbu. Taču ir izņēmumi. Ir kļūdas. Un dažreiz pat klaja maldināšana. Tāpēc zināt savas tiesības ir katra autovadītāja pienākums. Ne jau tāpēc, lai varētu strīdēties ar likumsargiem, bet gan tāpēc, lai kādā brīdī nevajadzētu ciest muļķīgas vai nelikumīgas darbības dēļ.