Garās rindas pie veikalu kasēm var būt nogurdinošas un kaitinošas, īpaši, ja esi steigā un nepieciešams iegādāties tikai pāris lietas.
Šādās situācijās rodas jautājums – cik sarežģīts patiesībā ir kasieru darbs, ja lielāko daļu procesa jau veic dators?
Ieva no Dobeles, kas strādā par kasieri 30 gadus, sociālajos tīklos dalījās pieredzē, uzsverot, ka nereti rindas aizkavēšanās iemesls ir paši pircēji, nevis kasieres vai sistēma.
Nopūtas un sašutums
Neviens kasieris nevēlas apzināti kavēt darbu. Tieši pretēji – viņi cenšas pēc iespējas ātrāk apkalpot pircējus un samazināt rindu. Taču neapmierināti skatieni, smagas nopūtas un pārmetumi no rindā stāvētājiem neko nepaātrinās.
Kasierim jādomā ne tikai par ātru apkalpošanu, bet arī par precizitāti un uzmanību. Nereti sistēmā preces parādās ar vecām cenām, bet dažkārt pircēji kļūdaini nosver avokado kā gurķus. Tomēr jebkurš iztrūkums galu galā jāsedz pašam kasierim no savas kabatas.
Uzrādiet pasi
Lai gan visiem ir zināms, ka noteiktas preces drīkst iegādāties tikai pilngadīgie, daudzi pircēji jūtas aizkaitināti, kad viņiem palūdz uzrādīt personu apliecinošu dokumentu. Taču patiesībā viņiem vajadzētu priecāties, ka sastapuši godprātīgu pārdevēju, kurš ievēro likumu un veic savu darbu atbildīgi.
Sarunas pa telefonu
Daudziem cilvēkiem sarunas pa telefonu pie kases, acīmredzot, sagādā īpašu labsajūtu. Saprotams, ka kasiera jautājumu, vai nepieciešams maisiņš, viņi nedzird. Un tikai tad, kad pienāk laiks norēķināties par pirkumu, viņi sāk meklēt maku, kurš nodevīgi paslēpies somas apakšā. Un pēc norēķināšanās ir pārsteigti, kur ir maisiņš.
Nav sīknaudas, ko izdot
Agrāk tā bija viena no lielākajām problēmām veikalos. Par laimi, tagad daudzi veikali piedāvā iespēju sīknaudu pārskaitīt uz bonusu karti kā papildu punktus. Turklāt arvien biežāk iespējams norēķināties bez skaidras naudas, padarot pirkumu procesu ērtāku un ātrāku.
Šķir otru lapu, lai lasītu tālāk