Ferrari atver jaunu E-Building Maranello, Itālijā, kurā tiks ražoti tradicionālie iekšdedzes dzinēja automobiļi līdzās hibrīda un nākotnes pilnībā elektriskajiem modeļiem, raksta CNBC.
Elektriskā modeļa izlaišana plānota 2025. gada ceturtajā ceturksnī, un tas jau ir izraisījis diskusijas autobūves sabiedrībā un automobiļu kolekcionāru vidū.
Ferrari pilnībā elektriskais modelis tiks laists tirgū tikai pēc gada, taču pirmie testi liecina, ka tam piemīt visas īstam Ferrari raksturīgās braukšanas īpašības un emocijas, uzskata Ferrari vadītājs Benedeto Vigna.
“Galīgais tiesnesis būs klients,” Vigna sacīja CNBC, atklājot uzņēmuma jauno E-Building Maranello, Itālijā. “Arvien vairāk cilvēku ir sākuši braukt ar mūsu elektrisko Ferrari, un viņiem ir labas sajūtas. Braukšanas īpašības ir.”
Vigna teica, ka Ferrari raksturīgākā īpašība ir emocionālā pieredze. Pats braucis ar pilnībā elektrisko Ferrari, viņš teica: “Man bija šādas emocijas.”
Ferrari plāns ražot elektrisko modeli ir drosmīgs un dārgs solis luksusa automobiļu ražotājam, kas slavens ar saviem rūcošajiem, jaudīgajiem iekšdedzes dzinējiem. Par elektrisko modeli, kura izlaišana plānota tikai 2025. gada ceturtajā ceturksnī, ir maz zināms. Tomēr ideja par elektrisko auto jau ir izraisījusi aktīvas debates automobiļu sabiedrībā un turīgu automobiļu kolekcionāru vidū.
Vigna teica, ka Ferrari spēka akustika vienmēr būs “autentiska”, kas nozīmē, ka uzņēmums nemēģinās atveidot iekšdedzes dzinēja skaņu, izmantojot viltotas audio programmas. Tomēr viņš norādīja, ka tas varētu pastiprināt vai labāk parādīt elektromotora dabisko skaņu.
Vigna piebilda, ka dzinēja skaņa ir tikai viena no emocionālā pārdzīvojuma daļām, kas rodas, vadot superauto.
“Jūs mijiedarbojaties ar acīm, ausīm un visu savu ķermeni,” viņš teica. “Kad jūs runājat par Ferrari pieredzi, par automašīnas braukšanas īpašībām, jūs runājat par unikālu emociju izjūtu, atrodoties automašīnā. Jo runa ir par lineāro paātrinājumu, sānu paātrinājumu, bremzēšanas pieredzi, pārnesumkārbas pārslēgšanu. Tātad ir daudz dimensiju, ne tikai skaņa.”
Vigna atteicās sniegt prognozes par pilnībā elektriskā Ferrari cenu vai kopējo pārdošanas apjomu. Viņš sacīja, ka autoražotājs arī turpmāk līdzās elektriskajam modelim piedāvās klientiem izvēlēties iekšdedzes dzinēju un hibrīddzinējus. Viņš sacīja, ka Ferrari saglabās “tehnoloģiju neitralitāti”, kas nozīmē, ka tas atstās klientu ziņā izvēlēties savu spēka agregātu.
Jaunā E-Building ēka, kuras platība ir vairāk nekā 400 000 kvadrātpēdu un kuras būvniecība izmaksāja vairāk nekā 200 miljonus eiro, pirmo reizi Ferrari spēs ražot automobiļus ar jebkuru no trim spēka piedziņas agregātiem vienā rūpnīcā, tādējādi palielinot efektivitāti un elastīgumu.
Ar jauno e-būvi uzņēmums arī būs labāk sagatavots, lai apmierinātu tirgus pieprasījumu.
Pagājušajā gadā Ferrari saražoja mazāk nekā 14 000 automobiļu, un pieprasījums joprojām ir tik liels, ka gaidīšanas laiks uz dažiem modeļiem ir līdz pat trim gadiem. Vigna teica, ka jaunais E-Building ļaus superauto ražotājam paplašināt ražošanu, bet viņš atteicās norādīt konkrētus mērķus.
Vigna teica, ka “gaidīšana ir daļa no Ferrari īpašnieka pieredzes”.