Šajos ārzemju internetveikalos neiesaka iegādāties konkrētās preces un tam ir būtisks nopietns iemesls. Vislielāko izaugsmi piedzīvojuši tieši Ķīnas “Shein” un “Temu”.
Veikalos “Shein” un “Temu” ir pieejams plašs apģērbu, aksesuāru un mājsaimniecības preču sortiments par ļoti zemām cenām, kas ir veicinājis šo uzņēmumu popularitāti arī Latvijā.
Satura veidotāja Paula Muižniece raidījumā “Bez tabu” atklāj, ka veic pasūtījumus no “Shein” apmēram reizi trijos līdz četros mēnešos un vienmēr ir bijusi apmierināta. Nelielu vilšanos sagādājušas vien dažas žaketes, kuru kvalitāte neatbilda attēlos redzamajam.
Stiliste Indra Salceviča un docente Indra Miklāva iesaka izvēlēties apģērbus, kas veidoti no pēc iespējas dabīgākiem un ilgtspējīgākiem materiāliem.
Tiek norādīts, ka pircējiem jāņem vērā, ka šajos veikalos piedāvātās preces neatbilst Eiropas Savienības standartiem.
Patērētājam jārēķinās, ka, iegādājoties preces no trešo valstu tirdzniecības platformām, tās nav pakļautas ES standartiem, kas var nozīmēt lielāku nedrošības risku.
Tiek aicināts rūpīgi izvērtēt pirkumu nepieciešamību šajās platformās drošības risku dēļ. Tāpat bieži vien nav skaidrs reālais pārdevējs, kas vēlāk var apgrūtināt komunikāciju un patērētāja tiesību īstenošanu.
Atgādināsim, ka arī “Temu” ir viens no visstraujāk augošajām iepirkšanās platformām Eiropā, lai gan savu darbību ES tirgū tā uzsāka tikai 2023. gada aprīlī.