Ķīna testē ātros vilcienus – noskaidro ar kādu ātrumu tie pārvietojas

Ķīnā jau šobrīd kursē viens no pasaulē ātrākajiem pasažieru vilcieniem CR400. Šis vilciens debitēja 2017. gadā un spēj pārvietoties ar ātrumu 350 km/h, taču drīzumā gaidāms vēl jaudīgāks modelis – CR450, kas pašlaik tiek testēts un vērtēts

CR450 – pasaulē ātrākais komerciālais vilciens

Ķīna turpina attīstīt ātrgaitas dzelzceļu un pašlaik testē CR450 – nākotnes vilcienu, kas solās kļūt par pasaulē ātrāko komerciālo pārvietošanās līdzekli. Plānots, ka šis vilciens sasniegs 400 km/h ātrumu, taču ar to tā potenciāls nebeidzas. Intensīvajos testos, kas norisinājušies vairāku mēnešu garumā, CR450 jau ir sasniedzis ātrumu virs 450 km/h.

Par vilciena drošību un veiktspēju rūpējas inženieri no Ķīnas Dzelzceļa zinātņu akadēmijas (CARS) Lokomotīvju un transportlīdzekļu pētniecības institūta, kas veic stingras pārbaudes un analizē rezultātus. Viens no galvenajiem izaicinājumiem ir masas samazināšana, vienlaikus nezaudējot konstrukcijas izturību un pat to uzlabojot, lai izturētu vēl lielākus ātrumus.

Šī pieeja ir salīdzināma ar cilvēka ķermeņa trenēšanu – svara samazināšana, vienlaikus stiprinot muskuļus. Lai to panāktu, tiek izmantoti inovatīvi materiāli un veiktas būtiskas strukturālas izmaiņas.

Ķīnas Dzelzceļa zinātņu akadēmijas pārstāvis Čens Čans (Chen Can) CCTV sniegtajā informācijā skaidro, ka, lai savāktu nepieciešamos datus, uz sliežu ceļiem tika izvietoti īpaši sensori, kas fiksēja informāciju par CR450 testu laikā. Izmēģinājumu programmā piedalījās divi vilcienu modeļi – CR450AF un CR450BF.

Lasi vēl: Ja esat dīzeļdzinēja automašīnas īpašnieks lūk kas jums būtu jāzina par cieto daļiņu filtru

Ķīna plāno būvēt vēl ātrākus vilcienus

Ķīna neapstājas pie sasniegtā un turpina demonstrēt savu līderību ātrgaitas vilcienu būvniecībā. Valsts zinātnieki un inženieri jau strādā pie teorētiskās iespējas izveidot vilcienu, kas spēj sasniegt pat 600 km/h ātrumu. Šis projekts saistīts ar īpaša Maglev (magnētiskās levitācijas) vilciena izstrādi. Līdz šim veikto testu rezultāti liecina, ka šāda tehnoloģija jau tagad ļauj sasniegt vairāk nekā 600 km/h lielu ātrumu.

Neraugoties uz sīvo konkurenci no TGV un Japānas Shinkansen, Ķīna joprojām ir vienīgā valsts pasaulē, kas nodrošina regulāru pasažieru pārvadājumu ar vilcieniem, kas pārvietojas ar ātrumu 350 km/h. Ar CR450 ieviešanu šis rekords tiks pārsniegts, paceļot tehnoloģisko latiņu vēl augstāk.