“Swedbank” bankomātos tiek ieviesta jauna iespēja, ko daudzi klienti jau sen bija cerējuši sagaidīt. Savukārt bankas filiālēs ir uzstādītas rindu mašīnas, kas aprīkotas ar audio asistentu un taktilajām vadotnēm.
Balss vadības jeb audiogida funkcija, kas jau ir ieviesta visos “Swedbank” bankomātos, būtiski atvieglo ikdienas darbības klientiem ar redzes traucējumiem. Šī funkcionalitāte ļauj, sekojot balss norādēm, patstāvīgi veikt dažādus darījumus, piemēram, izņemt vai iemaksāt skaidru naudu, nomainīt PIN kodu un pārbaudīt konta atlikumu. Balss vadība ir pieejama gan latviešu, gan angļu valodā, un tā tiek aktivizēta, pievienojot bankomātam atbilstošas austiņas.
Lai atbalstītu klientus ar redzes vai dzirdes traucējumiem, “Swedbank” ir ieviesusi virkni pieejamības uzlabojumu – bankomātos pieejama balss vadība, savukārt filiālēs ir uzstādītas akustiskās cilpas un īpaši pielāgotas rindu mašīnas. “Swedbank” Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs uzsver, ka šie risinājumi ļauj cilvēkiem ar redzes traucējumiem bankomātus izmantot patstāvīgi, bez nepieciešamības pēc pavadoņa vai bankas darbinieka palīdzības. Turklāt balss norādes, kas tiek atskaņotas caur austiņām, nodrošina klienta privātumu, jo informācija nav dzirdama citiem apkārt esošajiem.
Tomēr tas nav viss..
Bankas filiālēs savukārt ir uzstādītas rindu mašīnas, kas aprīkotas ar audio asistentu un taktilajām vadotnēm. Šīs jaunās rindu vadības sistēmas, kas jau darbojas lielākajā daļā “Swedbank” filiāļu un pilnībā tiks ieviestas līdz aprīļa beigām, sniedz iespēju arī cilvēkiem ar redzes traucējumiem patstāvīgi reģistrēt savu apmeklējumu. Jauno rindu mašīnu funkcijas ir pieejamas, pieslēdzot audio austiņas vai izmantojot taktilās pogas, kas izvietotas ierīces sānos un priekšpusē.
Tāpat visās filiālēs līdz ar rindu mašīnu ieviešanu ir uzstādītas akustiskās cilpas. Tās palīdz uzlabot saziņu ar klientiem ar dzirdes traucējumiem, samazinot apkārtējos trokšņus un padarot komunikāciju skaidrāku. Šīs iekārtas ir īpaši noderīgas cilvēkiem, kuri lieto dzirdes aparātus, jo ļauj skaidrāk sadzirdēt sarunu partneru teikto.