Rīgā ierosina plašas pārmaiņas: daudzas no tām skars tieši šoferīšus

Pēcpusdienā notikušajā attālinātajā divu stundu sanāksmē departaments prezentēja ieceres Rīgas attīstībai līdz pat 2050. gadam. Galvenais runātājs – plānojuma izstrādātājs – tehnisku problēmu dēļ lielākoties uzstājās bez ieslēgtas kameras, tomēr vēstījums bija nepārprotams

Rīgas ielās plānots samazināt autostāvvietu skaitu, bet pilsētas centrā paplašināt 30 kilometru stundā ātruma ierobežojuma zonu. Šīs ir tikai dažas no idejām, ko galvaspilsētas nākotnes plānošanai izstrādājuši Rīgas pašvaldības Pilsētas attīstības departamenta piesaistītie eksperti. Tāpat tiek rosināts izbūvēt Skanstes tramvaja līniju un izskan arī citi priekšlikumi, kas, visticamāk, radīs plašas diskusijas iedzīvotāju vidū.

Pilsēta sekos dāņu pilsētplānotāja Jana Gēla izstrādātajam kursam, lai Rīga kļūtu draudzīgāka gājējiem un velobraucējiem. Tas nozīmē, ka transportlīdzekļu skaits būs jāsamazina. Pašreizējā publiskā ārtelpa esot pārsātināta ar automašīnām un tādēļ nav uzskatāma par kvalitatīvu, norādīja plānojuma veidotājs.

Viņš uzsvēra, ka prioritātei jābūt veloinfrastruktūras attīstībai un sabiedriskā transporta pieturvietu labiekārtošanai. Lai to panāktu, nāksies likvidēt daļu autostāvvietu, tomēr ilgtermiņā cilvēki pieradīšot automašīnas novietot pazemes vai daudzstāvu stāvvietās. Šādu objektu būvniecība gan neesot pašvaldības uzdevums – tā jāveic privātajiem uzņēmējiem. Plānotājs arī mudināja pilsētu mazināt ilgstošu automašīnu novietošanu uz ielām.

Plānojuma izstrādātājs Elmārs Daniševskis pauda, ka uz ielām arvien biežāk vajadzētu ieviest stāvēšanas ierobežojumus – piemēram, maksimālo stāvēšanas laiku četras stundas, bet vietās ar lielu transporta apriti ierobežojumus noteikt vēl stingrāk: 20 minūtes, stundu vai divas stundas. Viņš piebilda, ka pilsētai jārīkojas saskaņā ar Eiropas un valsts politiku elektroauto veicināšanā, taču noteikumiem jābūt vienādiem visiem.

Pētījumā īpaši uzsvērts aicinājums paplašināt 30 km/h ātruma zonu, lai gājēji pilsētā justos drošāk. Tāpat ieteikts izveidot tramvaja līniju no centra uz Lucavsalu, atjaunot Skanstes tramvaja projektu un attīstīt ūdens transportu.

Darbs pie tematiskā plānojuma sākās pērn februārī, un tā mērķis ir noteikt galvaspilsētas centra transporta infrastruktūras un satiksmes attīstību nākamajiem 25 gadiem.

Lasi vēl: “Swedbank” pārstāvji skaidro, kādi naudas pārskaitījumi radiem un paziņām ir pieļaujami un kādos apmēros

Rīgas domes Mobilitātes plānošanas pārvaldes vadītājs Vilnis Salenieks skaidroja, ka plānots precizēt vairākus jautājumus un sagatavoto dokumentu iesniegt domei apstiprināšanai, pēc tam veicot Ministru kabineta noteikumos paredzēto sabiedriskās apspriešanas procedūru.

Tomēr plānā nav iekļautas dažas agrāk apspriestās ieceres – piemēram, netiek paredzēta Zemgales tilta atjaunošana, kas savienotu centru ar Pārdaugavu, kā arī nav iekļauta centra loka savienošana ar Imantu un piejūras maģistrāles izbūve.

Otrdien valdība apstiprināja Satiksmes ministrijas sagatavotos grozījumus transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumos, kuros paredzēts, ka gadījumos, kad transportlīdzekļa reģistrācija tiek apturēta uz noteiktu laiku, vairs nebūs nepieciešams numura zīmes nodot glabāšanā Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Plānots, ka šīs izmaiņas stāsies spēkā 2025. gada 1. novembrī.

Tomēr ir kāds BET..

Turpinājumu lasiet nākošajā lapā

 

Satiksmes ministrija skaidro, ka grozījumi ir saistīti ar izmaiņām Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kur noteikts – ja transportlīdzekļa reģistrācija tiek pārtraukta uz laiku, tad apdrošināšanas līgums zaudē spēku pirms noteiktā termiņa beigām.

Līdz šim spēkā esošie noteikumi paredzēja obligātu valsts reģistrācijas numura zīmju nodošanu glabāšanā CSDD, ja reģistrācija tika apturēta uz laiku. Jaunie grozījumi iecerēti, lai samazinātu administratīvo slogu un veicinātu resursu racionālāku izmantošanu, norāda ministrija.

Lasi vēl: Ātri pagatavojama tomātu uzkoda: ”Viesi parasti šīs uzkodas apēd paši pirmie”

Papildus noteikts, ka komersantu ražota speciālā tehnika un tās piekabes, kuru ražotājiem ir Aizsardzības ministrijas izsniegts militārā ražotāja sertifikāts, pirms nodošanas ekspluatācijā būs jāreģistrē CSDD. Tas ļaus šos transportlīdzekļus izmantot izmēģinājuma braucieniem ar izmēģinājuma numura zīmēm.

Iepriekš spēkā esošie noteikumi neparedzēja kārtību, kā piešķirt izmēģinājuma numura zīmes speciālajai militārajai tehnikai izmēģinājuma braucienu laikā pirms tās nodošanas ekspluatācijā.