Autovadītājus brīdina par negaidītu notikumu pavērsienu, kas var beigties ar vadītāja apliecības atņemšanu. Drīzumā transportlīdzekļu īpašnieki var saskarties ar tiesību zaudēšanas risku saistībā ar noteiktiem elementiem, kas slēpjas motora nodalījumā.
Saskaņā ar speciālistu datiem, tuvākajās dienās sāksies jaunas automašīnu pārbaudes. Ceļu likumsargi darbinieki rūpīgi pārbaudīs komponentes, kas parasti izvairās no īpašas uzmanības. Īpaša nozīme tiks pievērsta motora nodalījumā esošajām detaļām, un neoriģinālo mezglu atklāšana var novest pie tiesību atņemšanas.
Piemēram, pēdējo gadu laikā daudzi vadītāji bija situācijās, kad motora nodalījumā radušās darbības traucējumu vai bojājumu dēļ bija nepieciešama steidzama detaļu nomaiņa, tostarp arī paša motora, ja tas ceļā sabojājās.
Tomēr..
Pēc šādiem gadījumiem automašīnu īpašnieki bija spiesti vērsties servisā, lai uzstādītu jaunas detaļas, kas var būt gan oriģinālas, gan alternatīvas. Tomēr Ceļu likumsargi uzsvēra, ka jebkādas šādas modifikācijas ir jāsaskaņo ar varas iestādēm. Vadītājam ir pienākums reģistrēt jaunā motora numuru. Motora uzstādīšana no citas modeļa versijas, kas nav paredzēta sākotnējā komplektācijā, var radīt nopietnas problēmas.
Ja inspektors atklās neapstiprinātas modifikācijas, vadītājam būs jāmaksā 200 eiro naudas sods par nelegālu tuningu. Atkārtotā pārbaudē, atklājot tādu pašu pārkāpumu, vadītājs var zaudēt tiesības no viena līdz trim mēnešiem. Zināms, ka šie noteikumi ir stājušies spēkā Krievijā un blakus valstīs.
Izslēdziet dzinēju un saņēmu sodu: jauns ceļu satiksmes noteikums, kas varētu novest pie absurda šajā valstī
2025. gadā daudzas Austrumeiropas valstu autovadītājus gaida jauns “pārsteigums” — turpmākas izmaiņas ceļu satiksmes noteikumos. Tas varētu šķist nekas revolucionārs: formulējums ir īss, un tikai retais to uzreiz pamanīs. Taču tieši šāda veida grozījumi bieži vien rada problēmas no zila gaisa. Atcerieties — kurš gan no mums nav novietojis automašīnu ceļa malā vai veicis īsu apstāšanos? Tagad ikdienišķa situācija var pārvērsties nepatikšanās, pat ja vienmēr esat uzskatījis sevi par uzmanīgu un likumpaklausīgu autovadītāju.
Jaunā ceļu satiksmes noteikumu interpretācija attiecas ne tikai uz apstāšanās aktu, bet arī uz dzinēja stāvokli — vai tas ir izslēgts vai darbojas. Tagad, ja apstājaties ceļa malā, izslēdzat dzinēju un pat neizkāpjat, jūs, visticamāk, varat saņemt naudas sodu. Kas slēpjas aiz šīm izmaiņām? Kāpēc formāla rinda noteikumos draud ar reāliem zaudējumiem? Un pats galvenais: ko jūs varat darīt, lai neiekristu absurda slazdā?
Jaunā noteikuma būtība: slazds vērīgajiem
2025. gada pavasarī Ceļu satiksmes noteikumu 12.4. punktā plānots pievienot jaunu rindiņu, ko tikai retais uzreiz pamanīs — tas ir pārāk mulsinoši uzrakstīts, un detaļas šķiet nenozīmīgas. Tomēr tieši šīs detaļas visu satur kopā: tagad noteikumos paredzēts noteikt, ka apstāšanās tiek uzskatīta par pastāvīgu tikai tad, ja vadītājs var nekavējoties uzsākt braukšanu, neizejot no automašīnas un neizslēdzot dzinēju. Vienkārši sakot, dzinēja izslēgšana tehniski vairs nav apstāšanās, bet gan novietošana stāvvietā ar visām no tā izrietošajām sekām.
Būtībā par satiksmes dalībnieku tiek uzskatīts tikai tad, ja darbojas dzinējs. Izslēgts dzinējs? Oficiāli jūs vairs neatrodaties pieturā, bet gan stāvvietā. Pat ja esat pie stūres un ne mirkli neesat atstājis automašīnu.
Lasi vēl: Manam vīram ļoti garšos šis sautējums ar kabacīšiem un malto gaļu
Iepriekš atšķirība starp apstāšanos un piestāšanu balstījās uz laiku un mērķi; tagad tā balstās uz aizdedzes atslēgas pozīciju. Šī mazā detaļa kļūst izšķiroša: vadītājs var būt šķietami aizņemts, bet, ja dzinējs ir izslēgts, tas ir pārkāpums.
Tomēr gribam atgādināt, ka šie noteikumi Latvijā patreiz nav spēkā! Šie noteikumi attiecās uz konkrētajām valstīm.
Bet vai tavuprāt Latvijā arī šo vajadzētu ieviest?