Svarīgas izmaiņas dīzeļauto tehniskajā apskatē: kas jāzina dīzeļauto īpašniekiem

Ilgu laiku autovadītājiem tika uzsvērts, ka dīzeļdzinējs ir ekonomiska un uzticama izvēle. Tomēr jau šogad daudziem šoferiem, dodoties uz tehnisko apskati, nācies dzirdēt, ka dīzeļauto pārbaudēs gaidāma stingrāka pieeja. Raidījums “Zebra” skaidroja, kādas izmaiņas paredzētas.

Turpmāk tehniskajās apskatēs rūpīgi pārbaudīs dīzeļauto DPF filtrus, un gadījumā, ja tajos tiks konstatētas nepilnības, transportlīdzekļa īpašniekam var rasties sarežģījumi ar apskates iziešanu.

CSDD valdes loceklis Jānis Liepiņš norāda, ka jaunā kvēpu filtru pārbaudes kārtība tiks piemērota visiem transportlīdzekļiem, kas ražoti pēc 2013. gada 1. janvāra.

Autovadītājiem, kuri tehnisko apskati plāno veikt līdz 2025. gada 31. decembrim, gadījumā, ja DPF filtrā tiks konstatētas problēmas, netiks piešķirts negatīvs vērtējums. Tomēr apskates protokolā tiks ierakstīts, ka defekts jānovērš līdz nākamajai pārbaudei. Tas nozīmē, ka sākot ar 2026. gada 2. janvāri, šāds bojājums jau būs pamats atteikumam iziet apskati.

Pārbaudīt, vai DPF filtrs darbojas atbilstoši, iespējams pavisam vienkārši. Tehniskajā apskatē tiek vērtēta konkrēta robežvērtība – ja automobiļa cieto daļiņu emisijas ir līdz vienam miljonam, tas atbilst normām. Ja šis rādītājs pārsniedz vienu miljonu, ieteicams doties uz servisu, lai noskaidrotu, kas tieši automobilī nedarbojas, jo ne vienmēr pie vainas ir pats filtrs. Šī pieeja līdzinās kādreizējai kārtībai, kad pārbaudīja vecāku dīzeļmotoru izmešus.

Detalizētāks skaidrojums skatāms raidījumā “Zebra”.