Ko pateikt, ja jums zvana aizdomīgs numurs: viena frāze, kas palīdz ātri pārtraukt sarunu

Zvana telefons. Numurs nepazīstams. Paceļot klausuli, dzirdat pieklājīgu balsi: “Labdien, mēs zvanām no bankas…”

Tālāk seko rūpīgi iestudēts stāsts – par it kā neparastiem maksājumiem vai nepieciešamību apstiprināt datus. Viss skan pārliecinoši, taču jūs sākat domāt, vai zvans patiešām ir īsts.

Un te galvenais jautājums: kā ar vienu teikumu pielikt punktu šādai sarunai, lai zvanītājs pats noliktu klausuli?

Kāpēc nevajadzētu iesaistīties vai skaidroties

Pie šādiem zvaniem bieži tiek lietotas vienkāršas taktikās: radīt nelielu apjukumu, likt justies līdzjūtīgi vai steidzināt lēmumu. Ja sākat iesaistīties ar jautājumiem vai paskaidrojumiem, tas parasti ved dziļāk sarunā. Galvenais — pabeigt saziņu pēc iespējas ātri.

Frāze, kas vienmēr darbojas

Atcerieties šo teikumu:

„Paldies, es pats (pati) piezvanīšu bankai uz oficiālo numuru!”

Kāpēc tas palīdz gandrīz vienmēr:

– jūs parādat, ka kontrolējat situāciju;

– iniciatīva pāriet jūsu rokās;

– cilvēks otrā galā saprot, ka jūs pārbaudīsiet informāciju pa drošu kanālu.

Pēc šādas atbildes saruna parasti beidzas pati — un mierīgi varat nolikt klausuli.

Svarīgi atcerēties vēl vienu lietu — sakiet šo frāzi mierīgi un pārliecinoši, bez paskaidrojumiem vai liekām sarunām.

Piemērs:

— “Labdien, zvanu saistībā ar jūsu kontu, vajadzētu pārbaudīt datus…”
— “Paldies, es pats (pati) sazināšos ar banku pa oficiālo numuru.”

VIDEO:

Parasti pēc šādas atbildes saruna pati beidzas.

Kāpēc labāk nerunāt par daudz

Cilvēki, kas zvana ar aizdomīgiem nolūkiem, mēdz būt ļoti uzstājīgi.

Ja sākat teikt ko līdzīgu: “Ko jūs man stāstāt, es zinu, kas jūs esat!”, — tas tikai paildzina sarunu, jo viņi mēģinās jūs pārliecināt un turpināt dialogu.

Savukārt īsa, mierīga un neitrāla atbilde darbojas daudz labāk — tā ātri pārtrauc sarunu un ļauj jums saglabāt mieru.

Papildu “stop-frāzes” aizdomīgiem zvaniem

Ja vēlaties, lai būtu vairāki varianti rezervē, varat izmantot šādus teikumus:

„Es pa telefonu šādus jautājumus neapspriežu.”

„Visus jautājumus risinu tikai caur internetbanku.”

„Sarunu ierakstu un, ja vajadzēs, nodosu atbildīgajām iestādēm.”

Taču visdrošākā un universālākā frāze joprojām ir:

„Paldies, es pats (pati) piezvanīšu bankai uz oficiālo numuru.”

Ko darīt pēc šāda zvana?

Nekādā gadījumā nezvaniet atpakaļ uz aizdomīgo numuru.

Pierakstiet numuru un pievienojiet to bloķēto sarakstam.

Paziņojiet par notikušo savai bankai vai mobilo sakaru operatoram — tas palīdz novērst līdzīgus zvanus nākotnē.

Kopsavilkums

Šādos zvanos cilvēki bieži darbojas pēc iepriekš sagatavota scenārija. Taču visa “izrāde” beidzas, tiklīdz jūs pasakāt vienu vienkāršu frāzi:

👉 „Paldies, es pats (pati) piezvanīšu bankai uz oficiālo numuru.”

Un ar to saruna noslēdzas — mierīgi, bez liekiem vārdiem un bez laika tērēšanas.