Aviokompānija “Ryanair” nāk klajā ar vairākām izmaiņām, kas ietekmēs pasažieru ceļošanas pieredzi jau tuvākajā laikā. Uzņēmums sola efektīvāku sistēmu un jaunu pieeju, kas maina gan iekāpšanas procesu, gan noteikumus lidostās.
“Ryanair” plāno būtiskas izmaiņas savā darbībā – jau novembrī aviokompānija ieviesīs jaunu sistēmu, kas mainīs pasažieru iekāpšanas kārtību. Visi ceļotāji turpmāk izmantos tikai digitālās iekāpšanas kartes, bet lidostu personālam būs stingrāki noteikumi, pārbaudot rokas bagāžas izmērus un daudzumu. Par godīgu darbu darbinieki saņems papildu prēmijas, norāda mēdiji.
“Ryanair” maina iekāpšanas kārtību – jau no 12. novembra visiem pasažieriem būs jāizmanto digitālās iekāpšanas kartes. Drukātas biļetes vairs nebūs derīgas, un tās būs jāuzrāda myRyanair lietotnē. Uzņēmums paziņoja, ka jaunais noteikums apstiprināts 24. septembrī, bet pārejas datums pārcelts no 3. uz 12. novembri, lai ceļotājiem būtu vairāk laika pierast pie izmaiņām pēc rudens brīvlaikiem.
Pašlaik gandrīz 80% no vairāk nekā 206 miljoniem “Ryanair” klientu jau izmanto digitālās iekāpšanas kartes savos viedtālruņos. No 12. novembra šī prakse kļūs obligāta – papīra kartes vairs nebūs izmantojamas, jo uzņēmums pilnībā pāriet uz elektronisku sistēmu, lai padarītu ceļošanu ērtāku un ātrāku.
“Ryanair” izpilddirektors Maikls O’Līrijs paziņojis, ka aviokompānija tuvākajā laikā plāno mainīt darbinieku prēmēšanas sistēmu, īpaši attiecībā uz tiem, kuri uzrauga rokas bagāžas noteikumu ievērošanu. Pašlaik par katru gadījumu, kad pasažieris mēģina lidmašīnā ienest vairāk bagāžas, nekā noteikumi atļauj, darbiniekiem tiek piešķirta prēmija €1,50 apmērā. Sākot ar novembri, šī summa, kā norāda O’Līrijs, tiks palielināta līdz aptuveni €2,50 par katru šādu gadījumu.
Vienlaikus aviokompānija plāno atcelt līdzšinējo ikmēneša bonusa griestu limitu €80, ļaujot darbiniekiem saņemt atlīdzību par visiem konstatētajiem pārkāpumiem bez noteikta ierobežojuma. Šis solis tiek skaidrots kā centieni uzlabot darba motivāciju un nodrošināt vienmērīgāku noteikumu ievērošanu visās lidostās, kur darbojas “Ryanair”.
O’Līrijs norādīja, ka viņš nejūt nekādu vainas apziņu par stingrāku pieeju un vēlas, lai apkalpes darbinieki aktīvi rīkotos pret tiem, kuri “cenšas apiet noteikumus”. Viņš uzsvēra, ka daudzi pasažieri, tostarp ceļotāji ar mugursomām, joprojām uzskata, ka varēs iekāpt lidmašīnā bez sekām, taču “Ryanair” šādas situācijas rūpīgi kontrolēs. Ja noteikumi tiks pārkāpti, iekāpšana netiks atļauta, kamēr netiks samaksāta paredzētā papildu maksa.
“Ryanair” norāda, ka pamata biļete paredz tikai vienu mazu rokas bagāžas somu, kas jānovieto zem sēdekļa priekšā. Ja ceļotājs pie vārtiem ierodas ar lielāku somu, kuru nepieciešams ievietot bagāžas nodalījumā, var nākties maksāt papildu maksu – dažkārt pat līdz €87 par lielgabarīta bagāžu. Pēc aviokompānijas datiem, šādu maksu ik gadu maksā apmēram 200 000 pasažieru, tāpēc uzņēmums vēlas samazināt šo skaitu, mudinot ceļotājus rūpīgāk ievērot bagāžas noteikumus.
Ceļotājiem atliek vien rūpīgi sekot līdzi jaunumiem un pārbaudīt, vai viņu ierastie ceļošanas paradumi atbilst jaunajai kārtībai — tas var palīdzēt izvairīties no liekiem pārsteigumiem pirms nākamā lidojuma.









