No 2026.gada daļai Latvijas mobilo sakaru klientu rēķinos parādīsies neierasts pakalpojuma ieraksts: zināma arī maksa

Sākot ar 2026. gadu, daļai Latvijas mobilo sakaru lietotāju rēķinos būs redzams jauns un līdz šim neierasts pakalpojuma ieraksts, kura maksa jau ir zināma. Šī izmaiņa ieviesta, lai nodrošinātu klientiem papildu drošības un atbalsta iespējas.

Digitālās krāpniecības apmērs Latvijā joprojām strauji pieaug, un krāpnieki izmanto arvien sarežģītākas un sarežģītākas metodes. Reaģējot uz šo situāciju, elektronisko sakaru un IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite” Latvija no 2026. gada 1. janvāra plāno ieviest jaunu pakalpojumu.

Lai uzlabotu iedzīvotāju aizsardzību pret kiberdraudiem, “Bite” Latvija kā pirmais uzņēmums nozarē no minētā datuma ieviesīs jaunu drošības un klientu atbalsta pakalpojuma standartu — “Bite Pamatkomplekts”, kurā būs iekļauta arī apdrošināšana pret kiberkrāpšanu visiem privātajiem klientiem.

“Tehnoloģiskie risinājumi vien nespēj pilnībā apturēt krāpnieku psiholoģiskās manipulācijas,” norāda “Bite” Latvija izpilddirektors Mindaugs Rakauskas. “Tādēļ ieviešam jaunu pakalpojumu standartu, kas sniedz plašāku aizsardzību pret kiberkrāpšanas riskiem.” Finanšu nozares asociācijas jaunākie dati liecina, ka šā gada pirmajos deviņos mēnešos četru lielāko banku klientiem reģistrēti vairāk nekā 19 tūkstoši krāpšanas gadījumu, kuru kopējie zaudējumi tuvojas 19 miljoniem eiro.

Īpaši satraucoši ir tas, ka aptuveni puse šo gadījumu saistīti ar telefonkrāpšanu. Joprojām visbiežāk sastopamās krāpšanas metodes ir pikšķerēšanas e-pasti, viltus zvani, SMS-krāpšana, maldinošas saites, kas izliktas par valsts iestāžu, likumsargu vai banku nosūtītām, kā arī neīstie interneta veikali.

Tāpēc no 2026. gada sākuma “Bite” Latvija visiem privātajiem klientiem bez papildu līgumu noslēgšanas nodrošinās aizsardzību pret kiberkrāpšanu līdz 1000 eiro gadā. Šī apdrošināšana būs daļa no “Bite Pamatkomplekta” drošības pakalpojumiem.

VIDEO:

“Bite Pamatkomplektā” būs iekļauts arī efektīvs un bezmaksas drošības risinājums, kas jau pusotru gadu automātiski bloķē krāpnieciski veiktus zvanus “Bite” tīklā un līdz šim novērsis gandrīz divus miljonus krāpšanas mēģinājumu,” skaidro Rakauskas. Savukārt apdrošināšana par kiberkrāpšanu sniegs klientiem finansiālu aizsardzību noteiktos gadījumos, ja persona kļuvusi par interneta krāpnieku objektu.

Piemēram, ja klients saņem saiti it kā sūtījuma izsekošanai, ievada kartes datus, lai samaksātu par piegādi, bet no konta tiek noņemta daudz lielāka summa, apdrošināšana kompensēs zaudējumus.

Aizsardzība būs spēkā arī situācijās, kad klients samaksā par pirkumu interneta veikalā, kas pēc maksājuma veikšanas pazūd un preces netiek piegādātas. Lai aktivizētu apdrošināšanu krāpšanas gadījumā, iedzīvotājiem vispirms jāinformē Valsts likumsargi un pēc tam jāiesniedz pieteikums apdrošinātājam.

Lasi vēl: Saldie kruasāni ar medu: jauns klasiskās mīklas izstrādājuma ”uzlabojums”

Ja nauda izkrāpta, izmantojot krāpniecisku saiti, viltus zvanu vai neīstus internetveikalus, apdrošināšana segs zaudējumus līdz 1000 eiro apmērā, atbilstoši noteikumiem. Pakalpojums tiks nodrošināts sadarbībā ar “Compensa Vienna Insurance Group”.

“Bite Pamatkomplekts”, kas no 2026. gada 1. janvāra visiem privātajiem klientiem maksās 1,98 eiro mēnesī, apvienos ikdienas atbalsta, ērtību un drošības pakalpojumus. Komplektā būs ne tikai aizsardzība pret kiberkrāpšanu, bet arī virkne citu atbalsta un drošības iespēju, piemēram, SIM kartes nomaiņa, līguma pārrakstīšana, zvani uz klientu servisu un tehnisko atbalstu, interneta adreses maiņa, pakalpojuma pagaidu apturēšana — pakalpojumi, kas iepriekš atsevišķi varēja izmaksāt līdz 25 eiro.