Kur tieši jāvirza sildītājs, iedarbinot auto: salonā kļūs patīkami silts jau pēc 2 minūtēm

Katru gadu, iestājoties aukstumam, sākas mūžīgās diskusijas: kā pareizi ieslēgt auto sildītāju, lai tas sāktu sildīt “uzreiz un bez dzinēja sildīšanas”?

Godīgi jāsaka, fizikas likumus neapmuļķosi – ja nav elektriskā sildītāja, salons nesasils, kamēr dzinējs nav uzsilis.

Lielākā daļa autovadītāju rīkojas instinktīvi: iedarbina motoru, nedaudz pagaida un ieslēdz maksimālu pūšanu, visbiežāk tieši uz vējstikla, lai ātrāk atkausētu ledu.

Loģiski, jo katrs vēlas ātrāk sasildīties.

Bet vai tas ir pareizi?

Kļūda, kas palēnina dzinēja sasilšanu

Sildītājs būtībā ir radiators, caur kuru cirkulē dzesēšanas šķidrums (antifrīzs). Ja mēs uzreiz ieslēdzam maksimālu gaisa pūšanu, mēs mēģinām atņemt siltumu no aukstās sistēmas, kuru dzinējs tikko sācis sildīt.

Faktiski mēs liekam dzinējam strādāt ar paaugstinātu slodzi aukstā stāvoklī, atņemot tam siltumu, kas tam pašam nepieciešams, lai sasniegtu darba temperatūru.

Pēc gadu ilgas novērošanas un eksperimentiem, es nonācu pie vienkārša, bet efektīvas metodes, ko izmantoju katru reizi, iedarbinot aukstu auto.

1. solis: Sildītājs starta brīdī — izslēgts!

Jā, jūs dzirdējāt pareizi. Tiklīdz es iedarbinu dzinēju, es pārliecinos, ka:

Temperatūras regulators ir uzstādīts uz minimumu (zilā zona).

Ventilators (gaisa pūšana) ir izslēgts vai darbojas ar minimālu jaudu.

Kad dzinējs ir auksts, tam ir jāsasniedz darba temperatūra pēc iespējas ātrāk. Ja mēs neieslēdzam ventilatoru, karstais antifrīzs dzinējā var uzsilt nedaudz ātrāk. Mēs dodam motoram iespēju “sasildīties pašam”, neradot tam mākslīgu slodzi, pūšot auksto gaisu caur sildītāja kanāliem.

Personīgais tests: Kad sildītāju ieslēdzu uzreiz, jūtami siltums parādījās pēc 5–6 minūtēm. Kad sākumā sildītājs bija izslēgts, pirmā jūtami siltā gaisa plūsma parādījās jau pēc 3 minūtēm, un pēc 5 minūtēm, ieslēdzot pūšanu, gaiss bija jau ievērojami siltāks nekā pirmajā gadījumā.

Jūs saīsināt dzinēja “iesildīšanās fāzi”, ļaujot tam ātrāk sasniegt optimālo temperatūras režīmu.

2. solis: Virziena izvēle — atcerieties fiziku

Aukstumā jāvadās pēc viena vienkārša principa: Silts gaiss ceļas, auksts gaiss grimst.

Tāpēc, kad pēc 2–3 minūtēm dzesēšanas šķidruma temperatūras bultiņa nedaudz atkāpjas no apakšējās atzīmes, rīkojieties šādi:

Virziena Pārslēgšana — Uz Kājam!

VIDEO:

Sildītāja plūsmas jāsāk virzīt uz kājām (uz apakšējiem deflektoriem).

Kāpēc ne uz vējstiklu vai seju?

Vienmērīga sildīšana: Siltums, kas nāk no apakšas, pakāpeniski izspiež auksto gaisu, kas uzkrājas pie grīdas un zem sēdekļiem. Sasilšana notiek secīgi un vienmērīgi visā salonā.

Lielāks komforts: Aizsalušas kājas rada diskomfortu daudz ātrāk nekā nedaudz atdzisušas rokas. Siltums, kas tiek virzīts tieši uz kājām, rada komforta sajūtu krietni ātrāk.

Vējstikla aizsardzība: Ja ieslēdzat sildītāju uzreiz uz vējstiklu, jūs pūšat siltu gaisu uz aukstu stiklu. Sekas? Kondensāts (stikls aizsvīst no iekšpuses) un, sliktākajā gadījumā, stikls var ieplaisāt straujas temperatūras starpības dēļ.

3. solis: Plūdena jaudas palielināšana

Kad gaisa plūsma ir novirzīta uz kājām, rīkojamies šādi:

Ventilators: Ieslēdzam ventilatoru uz vidēju vai minimālu ātrumu. Maksimālā jauda nepieciešama, lai ātri izplatītu jau uzkrāto siltumu, nevis aukstumā.

Temperatūra: Pamazām virzām regulatoru uz sarkano zonu. Tiklīdz jūtami pirmie siltie plūdi, apturam.

Tiklīdz dzinējs ir nodevis siltumu sistēmai, sildītājs, darbojoties ar minimālu jaudu, sāk maigi un efektīvi sildīt gaisu. Pēc pāris minūtēm var droši palielināt pūšanas jaudu, un salons kļūs silts ļoti ātri, jo siltums netiek “izsūknēts ar spēku”, bet gan stabils un vienmērīgi piegādāts.

Stiklu atkausēšana (Attīrīšanas fāze)

Tikai pēc tam, kad jūtat, ka gaiss, kas nāk no apakšas, ir jūtami silts (aptuveni pēc 5–7 minūtēm lielā salā), jūs varat pāriet uz stiklu tīrīšanu:

Pārslēdziet gaisa plūsmu uz vējstiklu.

Pagaidu ieslēdziet gaisa recirkulāciju. Tas ļauj ātrāk izžāvēt salonā esošo gaisu, izmantojot jau uzsildīto iekšējo tilpumu. (Neaizmirstiet to pēc 1–2 minūtēm izslēgt, lai stikli atkal nesvīstu.)

Palieliniet ventilatora ātrumu.

Tā kā salons jau ir uzsildīts no apakšas, stikls atkausējas pārsteidzoši ātri, bez iekšējās “miglas” veidošanās.
Kopsavilkums: Darbības auto ar manuālo vadību

Ja jūsu auto ir aprīkots ar automātisko klimata kontroli, vienkārši iestatiet vēlamo temperatūru un ieslēdziet “Auto” režīmu – elektronika visu izdarīs jūsu vietā.

Bet, ja jums ir parastie “griežamie” regulatori, mans padoms ir vienkāršs un darbojas nevainojami:

Iedarbiniet dzinēju.

Izslēdziet sildītāja ventilatoru (gaisa pūšanu).

Ļaujiet dzinējam 2–3 minūtes uzsilt.

Virziet plūsmu uz kājām.

Plūdeni palieliniet ventilatora jaudu.

Pamēģiniet, un jūs noteikti pamanīsiet, cik ātri un vienmērīgi salonā iestājas komforts!