Airbus apstiprina, ka pirmajā pusgadā piegādājis 323 lidmašīnas

Airbus 8. jūlijā apstiprināja, ka šā gada pirmajā pusgadā ir piegādājis 323 lidmašīnas, kas ir par 2% vairāk nekā 2023. gadā, kad šajā pašā periodā tika piegādātas 316 lidmašīnas.

Pasaulē lielākais lidmašīnu ražotājs mēneša biļetenā arī paziņoja, ka 2024. gada pirmajos sešos mēnešos tas ir saņēmis 327 bruto pasūtījumus jeb 310 neto pasūtījumus pēc atcelšanas.

Aģentūra Reuters pagājušajā nedēļā ziņoja, ka Airbus jūnijā ir piegādājis aptuveni 67 lidmašīnas, tādējādi kopējais pasūtījumu skaits pirmajā pusgadā ir aptuveni 323 lidmašīnas.

Ražošanas apjomi jau vismaz divus mēnešus ir bijuši zemāki par iekšējām prognozēm, jo piegādes ķēdes problēmas ir radījušas problēmas, kā apgalvo nozares avoti, kas pamudināja Airbus šā mēneša sākumā samazināt piegādes mērķi un atlikt plānus par ražošanas apjoma palielināšanu.

Un tomēr, minētais pieaugums ir ievērojams, jo tas atspoguļo Airbus elastību un spēju palielināt ražošanu, neraugoties uz pašreizējām piegādes ķēdes problēmām. Fakts, ka uzņēmums jūnijā vien piegādāja 67 lidmašīnas, būtiski veicināja šo kopējo summu.

Airbus piegādā dažādus modeļus, no kuriem ievērojamu daļu veidoja A320neo saimes lidmašīnas. Tomēr uzņēmums plāno palēnināt šā flagmaņa modeļa ražošanas apjomu, lai līdz 2027. gadam, tas ir, gadu vēlāk, nekā sākotnēji plānots, sasniegtu 75 lidmašīnu ražošanas apjomu mēnesī.

2024.gadā Airbus uzrādīja labus ekonomiskos rādītājus, neraugoties uz dažām problēmām. Uzņēmums ziņoja par 1. ceturkšņa ieņēmumiem 12,83 miljardu eiro apmērā, kas ir par 9% vairāk nekā 2023. gada 1. ceturksnī. Tomēr koriģētā EBIT samazinājās par 25% līdz 577 miljoniem eiro, atspoguļojot lielākus izdevumus un darbības uzsākšanas izmaksas.

Airbus norādījumi gadam ietver mērķus attiecībā uz aptuveni 800 komerciālo lidmašīnu piegādēm, koriģēto EBIT 6,5-7,0 miljardu eiro apmērā un brīvo naudas plūsmu pirms klientu finansējuma aptuveni 4,0 miljardu eiro apmērā (JEC). Neraugoties uz šiem optimistiskajiem mērķiem, uzņēmums joprojām ir piesardzīgs, ņemot vērā iespējamos globālos ekonomikas traucējumus un piegādes ķēdes problēmas.

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment