Aizdzinu savu BMW uz remontu Rīgā, bet galu galā paliku bez 2000 eiro, bez pašas mašīnas un ar milzu parādu

Agrāk biju jau dzirdējis šādus stāstus, bet domāju, ka ar mani jau tas nevar notikt, bet diemžēl var un notika. Sākums bija tik daudzsološs, ja ne tas viens zvans. 

Esam apkopojuši sarakstu ar izplatītām shēmām, ko izmanto, lai apkrāptu automašīnu īpašniekus automašīnu remonta laikā. Mēs paskaidrosim, kā atpazīt krāpniekus un nezaudēt savu naudu un automašīnu.

Daudzviet automašīnu īpašnieki saskaras ar plaši izplatītu auto remonta krāpniecību. Autovadītāji, kas apmeklē remonta darbnīcas, lai novērstu nelielas problēmas, riskē ne tikai zaudēt ievērojamu naudas summu, bet arī burtiski pazaudēt savu automašīnu, kuru var pat nozagt.

Kā tas viss sākas

Krāpšana pa tālruni

Šajā shēmā krāpnieki izmanto zagtas datubāzes vai zvana remontu darbnīcām, izliekoties par klientiem vai radiniekiem, lai iegūtu informāciju par automašīnām, kas pašlaik tiek remontētas. Dažreiz krāpnieki izmanto psiholoģiskas manipulācijas, un dažreiz datus nopludina negodīgs darbinieks.

Pēc tam krāpnieki piezvana automašīnas īpašniekam, izliekoties par tās darbiniekiem, un lūdz pārskaitīt maksājumu par remontu vai detaļām, izmantojot viņu bankas kontu. Viņi uzstāj uz steidzamu maksājumu, apgalvojot, ka ir problēmas ar remontu un ka detaļa jāpasūta nekavējoties, pretējā gadījumā tā vēlāk nebūs pieejama.

Shēma darbojas, izmantojot uzticību, jo krāpniekiem ir precīza informācija: automašīnas marka, remonta detaļas un summa. Galu galā mērķis maksā krāpniekiem, nevis autoservisam.

Bet tas nav pats sliktākais

Slepena automašīnu zādzība

Zinot, kuras automašīnas atrodas servisā, krāpnieki var arī plānot zādzību. Šī shēma ir biežāk sastopama vasarā: dažreiz karstumā autoservisu garāžas durvis tiek atstātas neaizslēgtas. Kamēr visi mehāniķi ir aizņemti vai prom, zaglis ieiet remonta zonā. Automašīnas atslēgas bieži tiek atstātas pie vējstikla vai citā redzamā vietā, lai tās būtu viegli atrast. Zaglis iekāpj automašīnā un aizbrauc. Darbinieki, domājot, ka viņu kolēģis vienkārši aizved automašīnu, uzreiz nesaprot, kas notiek.

Automašīnu remonta krāpšana

Nepieredzējuši autovadītāji biežāk kļūst par negodīgu mehāniķu mērķiem.

Dažas izplatītas krāpšanas ietver:

VIDEO:
  • diagnostika ar “atklājumiem” – jūs ierodaties uz eļļas maiņu, un viņi jums sniedz garu “bojājumu” sarakstu, kas steidzami jāremontē; priekšlaicīga patērējamo detaļu nomaiņa — viņi jums paziņo, ka tās jānomaina, lai gan tās varētu kalpot vēl 20 000–30 000 km;
  • nepietiekama vai pārāk liela vecas eļļas uzpilde;
  • apkalpojamu detaļu “steidzama nomaiņa”;
  • šļūteņu vai vadu bojājumi — neliels dzesēšanas šķidruma šļūtenes pārrāvums izraisīs noplūdi, ko viņi nekavējoties piedāvā novērst;
  • dzinēja, degvielas un eļļas piedevas — brīnumlīdzekļi, kas it kā palielina kompresiju, attīra sistēmu un ietaupa degvielu — bieži vien ir naudas izšķiešana un dažreiz pat nodara tiešu kaitējumu jūsu automašīnai.

Kā pasargāt sevi no krāpniekiem

Universāls padoms: esiet modri. Izvēlieties uzticamus pakalpojumus ar labu reputāciju: izpētiet vietni un atsauksmes, kā arī pirms parakstīšanas pārbaudiet līguma noteikumus. Ja saņemat zvanu ar lūgumu pārskaitīt maksājumu uz savu karti, nolieciet klausuli un sazinieties ar servisa centru, izmantojot oficiālo numuru, kas norādīts vietnē vai līgumā. Jebkurā gadījumā nepārskaitiet līdzekļus, kamēr neesat pieņēmis salaboto transportlīdzekli.

Lasi vēl: Amerikānis apprecot latviešu meiteni nezināja, ka pēc kāzām viņam nāksies atteikties no kāda produkta

Risinājums komerciāliem un uzņēmumu transportlīdzekļiem ir uzraudzības sistēma. Tas ļauj izsekot ģeogrāfisko atrašanās vietu, maršrutus, transportlīdzekļu stāvvietu, degvielas patēriņu un uzraudzīt vadītāja sniegumu. Dzinēja imobilaizera funkcija palīdzēs apturēt krāpniekus un ātri atrast jūsu automašīnu zādzības gadījumā.

Uzdodiet vienkāršus jautājumus: 

“Parādiet man problēmu.”

Vienkāršākais, tomēr neticami efektīvais jautājums. Mehāniķis saka: “Kaut kas nav kārtībā,” un uzreiz atbild: “Lieliski, iesim/ atbraukšu jums parādīt.” Lielākā daļa autovadītāju vienkārši pamāj ar galvu un izņem makus. Un tā ir žēl. Jo aptuveni 30 procenti “problēmu” pastāv tikai servisa tehniķa prātā un viņa pārdošanas plānā.

Atceros, reiz es atnācu uz eļļas maiņu. Viņi man saka: “Eļļa tek, vārstu vāka blīve ir saplaisājusi, tā jāmaina.” Es saku: “Parādi.” Mēs uzbraucam ar pacēlāju — motors ir tikpat sauss kā Sahara. Nu, varbūt pāris pilieni te un tur, dabīgs pārklājums. Mehāniķis sāk vilcināties: “Nu, tā ir neliela noplūde, bet labāk to uzreiz nomainīt.” Bet es redzu, ka noplūdes vispār nav. Es saku: “Nav nepieciešams, es vienkārši pabraukšu.” Man kabatā paliek septiņi tūkstoši rubļu.

Un te ir svarīgākais: ja mehāniķis ATSAKĀS jums parādīt vai sāk izvairīties, piemēram, “Tas ir netīrs”, “Jūs tāpat nesaprastu”, “Mēs visu jau esam izjaukuši” — tā ir droša krāpšanas pazīme. Labs speciālists tikai ar prieku norāda uz īsto problēmu.