Apple pārdošanas apjomi samazinās gandrīz visās valstīs

Saskaņā ar jaunākajiem tehnoloģiju giganta rezultātiem Apple pārdošanas apjomi ir samazinājušies gandrīz visos pasaules tirgos, raksta BBC.

Uzņēmums paziņoja, ka pieprasījums pēc tā viedtālruņiem šā gada pirmajos trīs mēnešos samazinājies par vairāk nekā 10%, savukārt kopējais pārdošanas apjoms samazinājies visos ģeogrāfiskajos reģionos, izņemot Eiropu.

Apple paziņoja, ka kopumā uzņēmuma ieņēmumi samazinājās par 4 % līdz 90,8 miljardiem ASV dolāru (72,5 miljardiem mārciņu), kas ir lielākais kritums vairāk nekā gada laikā.

Tomēr rezultāti nebija tik slikti, kā gaidīts, un Ņujorkā Apple akciju cena pieauga.

Uzņēmums paziņoja, ka rādītājus izkropļoja ar Covid saistītie piegādes traucējumi, kas izraisīja neparasti lielus pārdošanas apjomus tajā pašā periodā pagājušajā gadā.

Uzņēmums norādīja, ka sagaida, ka turpmākajos mēnešos pārdošanas apjomi atkal sāks pieaugt, norādot uz gaidāmo produktu laišanu tirgū un ieguldījumiem mākslīgajā intelektā (AI).

Kopējais pārdošanas apjoms Ķīnas lielajā tirgū samazinājās par 8 %. Uzņēmuma pārstāvis centās nomierināt investorus par uzņēmējdarbības stāvokli pasaules otrajā lielākajā ekonomikā, norādot, ka iPhone pārdošanas apjomi Ķīnas kontinentālajā daļā faktiski ir palielinājušies.

Konkurence šajā tirgū ir pastiprinājusies no vietējo konkurentu, piemēram, Huawei, puses.

Gils Luria, DA Davidson vecākais programmatūras analītiķis, teica, ka tādiem uzņēmumiem kā Huawei Ķīnā veicas labi, jo “tas ir vietējais zīmols”.

“Taču funkciju, funkcionalitātes un prestiža ziņā iPhone joprojām ir priekšrocība salīdzinājumā ar jebkuru citu tālruni,” viņš teica BBC raidījumam Today.

“Tāpēc jebkurā brīdī, kad patērētājiem ir izvēles iespējas un resursi, viņi iegādāsies iPhone – Ķīnā tas neatšķiras.”

Uzņēmumam, kas piecus no pēdējiem sešiem ceturkšņiem ir piedzīvojis pārdošanas apjoma samazināšanos, ir kontrasts ar plašāku tirgu.

Saskaņā ar izpētes uzņēmuma Canalys datiem pasaulē viedtālruņu piegāde gada pirmajos trijos mēnešos pieauga par 10 %, palielinoties pēc ilgstoša neveiksmīga perioda.

Luria sacīja, ka Apple gadījumā nav bijuši “būtiski uzlabojumi telefonā” kopš iPhone 12 izlaišanas pirms gandrīz četriem gadiem, “kad Apple ieviesa 5G savienojamību, kas daudziem patērētājiem lika atjaunināt tālruni”.

Viņš piebilda: “Tagad viņi cer, ka iPhone 16, kas iznāks vēlāk šogad, varēs ieviest pietiekami daudz jaunu mākslīgā intelekta funkciju, lai beidzot veicinātu lielu iPhone atjaunināšanas ciklu.”

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment