Automehāniķis no Auces atklāja, ka šis braukšanas ieradums bojā jūsu auto dzinēju un 90% šoferi ir vainīgi pie tā

Pat ja dzinējam nav nepieciešama nopietna remonta, palielināts eļļas patēriņš piespiež vadītāju biežāk papildināt dārgas sintētiskās eļļas, kas vairāku ekspluatācijas gadu laikā kļūst par ievērojamiem izdevumiem.

Gadījuma izpēte no Maskavas autoservisa: trīs gadus veca sedana ar odometrā rādītiem 85 000 kilometru īpašnieks ziņoja par skaļu klauvēšanas skaņu aukstā laikā. Diagnostika atklāja kritisku klaņu gultņu nodilumu, ko izraisīja atkārtota pēkšņa iedarbināšana bez iesilšanas.

Foto – Pixabay

Lai izvairītos no kaitīgām sekām, vienkārši mainiet savu rīta rutīnu. Pēc aukstas iedarbināšanas dzinējam vajadzētu darboties tukšgaitā vismaz 30–60 sekundes, lai sūknis varētu izveidot stabilu spiedienu un vienmērīgi sadalīt eļļu. Spēcīgā salā ieteicams līdz divām minūtēm viegli darboties tukšgaitā.

Zelta iespēju vārti: Tamāra Globa pastāstīja, kurām zodiaka zīmēm 2025. gada oktobris kļūs par vissvarīgāko mēnesi

Pēc braukšanas uzsākšanas pirmos kilometrus brauciet lēni, uzturot apgriezienus 2500–3000 diapazonā, izvairoties no pēkšņas paātrinājuma. Mūsdienu dzinējiem nav nepieciešams ilgs iesilšanas periods; optimāli ir sākt braukt lēni pēc minūtes, ļaujot automašīnai ātrāk sasniegt darba temperatūru ar nelielu slodzi.

Lasi vēl: Ziema nesīs kaut ko nepieredzētu kopš 1799. gada: meteorologi skaidro uz ko vajadzētu rēķināties

Svarīga ir arī profilaktiskā apkope: regulāri nomainiet eļļu saskaņā ar grafiku, izmantojiet augstas kvalitātes filtrus un pārbaudiet eļļas līmeni pirms gariem braucieniem. Turbokompresoru transportlīdzekļu īpašniekiem īpaši rūpīgi jāievēro šie noteikumi, jo turbokompresors ir jutīgs pret eļļas spiedienu un tīrību. Ir arī noderīgi uzstādīt eļļas spiediena mērītāju ar indikatoru uz instrumentu paneļa: tas nodrošina vizuālu uzraudzību un ļauj sākt braukt tikai pēc tam, kad ir sasniegti normāli parametri.