Visi autovadītāji, kas 1. decembrī ir samainījuši riepas, noteikti šis tas būtu jāzina par ziemas riepām un ziemas riepu veidiem, kādi tie ir? Kuras ziemas riepas vislabāk izvēlēties? To uzzināsi šajā rakstā.
Ziemas riepu tipi:
Ziemas riepas nosacīti var iedalīt 4 grupās. Simboli apzīmē riepu grupas mūsu interneta cenrādī-katalogā „Riepu Meklētājs”, tādējādi palīdzot orientēties, kuram ziemas riepu tipam konkrētais modelis pieder.
Izšķir radžotās riepas (ražotājs piegādā tikai ar radzēm), radžojamas riepas (riepas ar radžu caurumiem, iespējams iegādāties arī ar radzēm), bezradžu Skandināvijas tipa riepas (frikcijas vai lameļu riepas) un bezradžu Centrāleiropas tipa riepas.
Īss ziemas riepu tipu raksturojums, simboli un protektoru piemēri:
Radžotās riepas
Piemērotas lietošanai smagos ziemas apstākļos. Izcila saķere uz ledus un sablietēta sniega. Protektora zīmējums veidots, lai labi attīrītos sniegā, sniega putrā un šķīdonī. Mērens sniegums uz asfalta, radžu dēļ paaugstināts trokšņu līmenis. Pieņem, ka radžotās riepas nodrošina apmēram 10% drošāku braukšanai pa apledojušu ceļa segumu.
Radžojamas riepas
Īpašības tādas pašas kā radžotajām riepām, bet šīs riepas pieejamas arī bez radzēm. Atsevišķi modeļi, kuriem protektora bloki nav pārāk lameļoti, piemēroti arī lietošanai kā vissezonas riepas. Ja riepas izvēlas ar radzēm, lai nodrošinātu optimālu kalpošanu un labu radžu noturību iesakām izmantot tikai 2 flanču radzes.
Frikcijas (Skandināvijas tipa) riepas
Protektora bloki ar daudzām lamellēm un zemām temperatūrām piemērotu gumijas sastāvu smagiem ziemas apstākļiem. Izcils sniegums uz ledus, mērens uz asfalta. Bezradžu alternatīva radžotajām riepām. Izcils komforts- klusa braukšana. Riepas nav piemērotas lietošanai vasarā un iesakām tās nomainīt, kad gaisa temperatūra stabili turas virs +7C. Mainot riepas laicīgi, vidēji šo riepu nobraukums ir apmēram 40000km, bet tas var svārstīties atkarībā no braukšanas stila, laika apstākļiem ziemā, arī automašīnas un riepu izmēra.
Centrāleiropas tipa ziemas riepas
Izcils sniegums uz mitra vai sausa asfalta, mērens uz ledus vai sniega. Var tik izmantotas arī kā vissezonas riepas. Riepām ir liels ātruma indekss (radžotajām ne vairāk kā T (līdz 190km/h), frikcijas ne vairāk kā R (līdz 170km/h), Centrāleiropas sākot ar T (līdz 190km/h) līdz V (līdz 240km/h), tās piemērotas braukšanai arī pa ātrgaitas šosejām.
Radžotās vai bezradžu riepas?
Uz šo jautājumu nav viennozīmīgas atbildes, jo jāņem vērā braukšanas apstākļi, intensitāte, ceļi un braukšanas pieredze.
Radžotās riepas ir apmēram par 10% drošākas braukšanā pa apledojušiem ceļiem, savukārt lietošanai uz asfalta tās ir mazāk piemērotas, jo palielinās trokšņu līmenis tiek bojāts ceļu segums.
Izvērtējot trūkumus un priekšrocības, braukšanai pārsvarā pa pilsētu iesakām bezradžu riepas, bet lauku reģionos un ja jābrauc lieli attālumi pa Latviju, Ziemeļvalstīm vai Krieviju, var apsvērt radžoto riepu izvēli. Tomēr, jebkurā gadījumā, jāpieņem lēmumu, atbilstošu jūsu individuālajām prasībām un vajadzībām,
Alternatīva radžotajām riepām ir bezradžu frikcijas (Skandināvijas tipa) riepas, kur labāko ražotāju modeļiem sniegums uz ledus būtiski neatpaliek no radžotām riepām. Tiek iegūts braukšanas komforts un netiek bojāts ceļu segums.
Avots: freibi.lv