Foto: Pixabay
Kā izvairīties no priekšējā stikla apledojuma bez papildu izdevumiem: autovadītāju viltības
Pavasarī autovadītāji neizbēgami saskaras ar papildu problēmām, kuru novēršanai nākas tērēt gan laiku, gan spēkus. Īpaši daudz neērtību rodas tiem, kam nav garāžas, un tāpēc automašīna jāatstāj ārā. Mainīgās temperatūras ietekmē ir rīti, kad autovadītājiem nākas attīrīt priekšējo stiklu no ledus kārtas, kas traucē redzamību. No šādas situācijas ir pilnīgi iespējams izvairīties, izmantojot vienkāršu un pārbaudītu viltību.
Priekšējā stikla apledojuma problēma uztrauc autovadītājus daudzās valstīs, un ražotāji to ir risinājuši, uzstādot logu apsildes sistēmas. Tomēr šī funkcija nav pieejama visos automobiļos, jo tā ir diezgan dārga. Tiem, kas bieži pārvietojas pa šosejām, priekšējā stikla apsilde pat var kļūt par problēmu.
Foto: Pixabay
Ja stikls tiek bojāts, tā nomaiņa izmaksās dārgi, jo, lai saglabātu apsildes funkciju, jāuzstāda oriģinālā detaļa. Lai ietaupītu, daudzi autovadītāji nomaina apsildāmo stiklu pret parastu, tādējādi zaudējot šo noderīgo funkciju. Tomēr pat šādā gadījumā var izvairīties no apledošanas problēmas.
Lai izprastu šo tēmu, jāzina, kādi fiziskie procesi notiek ar automašīnu pavasarī mainīgo laikapstākļu ietekmē. Ilgākas braukšanas laikā salons uzsilst līdz salīdzinoši augstai temperatūrai, kamēr ārā ir krietni aukstāks. Tas rada strauju temperatūras kontrastu automašīnas iekšpusē un ārpusē. Kad automašīna tiek atstāta stāvēšanai, uz stikla ārējās virsmas izveidojas mazas kondensāta pilītes, kuras ātri sasalst un veido ledus kārtu.
Problēmu rada arī lietus, kas pavasarī ir bieži sastopama parādība. Vakarā līst lietus, naktī temperatūra noslīd zem nulles un no rīta mūs jau gaida pārsteigums.
Foto: Pixabay
Ņemot vērā šī procesa īpatnības, autovadītāji ir izdomājuši vairākas viltības, kas ļauj novērst nevēlamos fiziskos procesus. Lai atrisinātu šo problēmu, nepieciešams atdzesēt priekšējo stiklu no iekšpuses, lai temperatūras starpība nebūtu pietiekama kondensāta veidošanai vai arī tā apjoms būtu minimāls. Šo mērķi var sasniegt dažādos veidos, bet mēs apskatīsim divus visizplatītākos.
Pirmais variants – salona “vēdināšana” pirms ilgstošas automašīnas stāvēšanas. Lai to izdarītu, atbraucot piemēram no darba, automašīna ir uzsilusi. Nepieciešams apstāties un atvērt abas priekšējās durvis, ļaujot salonam ātri atdzist.
Foto: Pixabay
Lasi vēl : 14. 15. un 16. aprīlis ir pilnmēness maģija — kā sāls var palīdzēt mainīt tavu likteni
Pa to laiku var notīrīt paklājiņus no netīrumiem vai smiltīm, bieži saskaramies arī ar lietu, kas nonāk uz automašīnas paklājiņiem gala rezultātā. Paņemt mantas no bagāžas nodalījuma vai vienkārši ievilkt elpu svaigā gaisā. Prakse rāda, ka divas minūtes vēdināšanas būs pietiekami, lai uz priekšējā stikla neveidotos kondensāts.
Vēl viens veids, kā novērst priekšējā stikla apledojumu – īpaša pieeja sildītāja izmantošanā. 3–5 minūtes pirms ierašanās vietā, kur automašīna tiks atstāta uz ilgāku laiku, ieteicams uzstādīt minimālo temperatūru un novirzīt gaisa plūsmu uz stikla virsmu. Tādējādi būs iespējams atdzesēt priekšējo stiklu un samazināt apledošanas iespējamību bez papildu laika patēriņa.
Šīs metodes ne vienmēr dod ideālu rezultātu, tāpēc neliels kondensāta daudzums var izveidoties, taču tas netraucēs redzamībai un tā notīrīšana būs iespējama ar vējstikla slotiņām.