Bankas pārstāvji skaidro ko patiesībā nozīmē, kad redzi savā kontā ”rezervēta summa”

Kāpēc kontā redzamas rezervētas summas, un kas ar tām notiek? Mārtiņš no Pierīgas interesējas, kāpēc viņa konta pārskatā redzamas rezervētas summas – nauda, kas nav pieejama ne viņam, ne tirgotājam.

Viņš stāsta par situāciju, kad karšu maksājums tehnisku iemeslu dēļ neizdevās, prece tika apmaksāta skaidrā naudā, bet rezervācija no kartes konta joprojām nav pazudusi – tā jau turas 10 dienas. Ko darīt šādā gadījumā?

Rezervācija – kas tas ir?

Lai gan maksājums ar karti šķiet vienkāršs, aiz tā slēpjas sarežģīts process. Kad veic pirkumu, banka pārbauda, vai kartes kontā ir pietiekami līdzekļu. Ja ir, attiecīgā summa tiek rezervēta – tā tiek “aizturēta”, lai nodrošinātu, ka tā būs pieejama, kad tirgotājs saņems naudu. Šī rezervācija ir kā solījums, ka pirkums tiks apmaksāts. Tikai pēc tam, kad tirgotājs nosūta darījumu apstrādei (parasti dienas beigās), sākas reālais pārskaitījums, un nauda tiek pārskaitīta no klienta bankas uz tirgotāja banku.

Cik ilgi summa paliek rezervēta?

Ja tirgotājs nesūta maksājuma pieprasījumu, rezervācija saglabājas. Parasti tā tiek atcelta pēc 7–14 dienām automātiski. Ja summa ir neliela, var vienkārši pagaidīt. Bet, ja šī summa ir nozīmīga vai jau ilgstoši “iestrēgusi”, vērts sazināties ar savu banku.

Lasi vēl: Priecīga vēsts visiem ”Maxima” klientiem – tūkstošiem preču izpārdošana sākot vien no 9 centiem

Ko darīt, ja karšu maksājums neizdevās?

Ja karte netika reāli izmantota (piemēram, maksājums neveicās, un tika maksāts skaidrā naudā), bet summa kontā joprojām ir rezervēta, vislabāk sazināties ar banku. Ieteicams uzrādīt POS termināļa čeku vai citu apliecinājumu par neveiksmīgo darījumu. Tad banka var mēģināt rezervāciju atcelt pirms termiņa. Atceries: banka nevar atcelt rezervāciju bez tirgotāja iesaistes, ja nav saņemts attiecīgs maksājuma atteikums.