Banku pārstāvji aicina klientus būt uzmanīgiem un bankomātos izvairīties no šīs pogas nospiešanas

Ik dienu simtiem cilvēku izmanto bankomātus, taču tikai retais apzinās, cik būtiski ir pievērst uzmanību tam, kuru pogu nospiež, jo šai darbībai var būt ļoti liela nozīme.

Mūsdienās krāpnieki nepārtraukti pilnveido savas maldināšanas metodes, tādēļ pat šķietami vienkārša un ierasta skaidras naudas izņemšana bankomātā var beigties ar finansiāliem zaudējumiem, ja rīkojas pavirši vai neuzmanīgi.

Viena no visizplatītākajām kļūdām ir nepareiza darījuma pabeigšana. Ir svarīgi atcerēties, ka pēc naudas izsniegšanas vai citas operācijas ir jānospiež poga «Pabeigt sesiju», jo daži bankomāti paliek aktīvi vēl dažas sekundes, ļaujot nākamajam lietotājam piekļūt datiem.

Papildus tam draudi slēpjas arī citās formās: atstātās kvītis ar informāciju par operācijas summu, kartes numura daļām un atlikumu var tikt izmantotas krāpnieku vajadzībām. Pastāv arī viltus bankomāti, kas izskatās kā īsti, bet ir paredzēti kartes datu un PIN koda zādzībai, tāpēc ir jāuzmanās pārbaudīt bankas logotipa esamību, korpusa integritāti un neparādu elementu trūkumu.

Skimming ir datu zādzība, izmantojot nemanāmi uzstādītas ierīces kartes lasītājā un tastatūrā, tāpēc pirms bankomāta lietošanas rūpīgi jāapskata šīs daļas, vai nav svešu priekšmetu. Krāpnieki arī izmanto uzmanības novēršanas taktiku, tāpēc ir svarīgi būt modram un neiesaistīties sarunās ar svešiniekiem pie bankomāta.

Lasi vēl: Zināms, ka šajā Latvijas pilsētā drīzumā atvērsies jauns ”Lidl” veikals – klientiem gaidāmas dāvanas

Lai aizsargātu savas finanses, nepieciešams: vienmēr nospiest pogu «Pabeigt sesiju», paņemt un iznīcināt kvīti, rūpīgi pārbaudīt bankomātu pirms lietošanas, aizsegt tastatūru ar roku, ievadot PIN kodu, neatstāt karti bez uzraudzības, būt modram un nepakļauties provokācijām, kā arī aizdomīgu situāciju gadījumā nekavējoties sazināties ar banku. Modrība un šo vienkāršo noteikumu ievērošana palīdzēs samazināt risku kļūt par krāpšanas objektu.

Kā arī atgādinām, ka Latvijas komercbanku bankomātos, veicot dažādas darbības, klientiem daudzu gadu garumā tika piedāvātas trīs valodu izvēles iespējas – latviešu, angļu un krievu. Tomēr, sākot ar šā gada 30. janvāri, stājās spēkā jauns likums, kas paredz, ka krievu valoda turpmāk vairs netiks iekļauta valodu izvēlnē.

Lai kredītiestādes varētu izpildīt šo prasību, bija nepieciešams pārprogrammēt bankomātus, un šim procesam tika atvēlēti vairāki mēneši. Saskaņā ar likumu klientu saskarne bankomātos obligāti jānodrošina latviešu valodā, bet papildus tajos drīkst piedāvāt arī citas Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas valodas.