Būtiska informācija dīzeļdzinēju automašīnu īpašniekiem – jau no nākamā gada tehniskās apskates procesā tiks ieviesta jauna kārtība

Gadu desmitiem autovadītāji bija pieraduši pie uzskata, ka dīzeļdzinējs ir ekonomisks un uzticams risinājums. Taču jau šogad daudzi šoferi, dodoties uz tehnisko apskati, droši vien ir dzirdējuši, ka attiecībā uz dīzeļauto īpašniekiem paredzētas stingrākas pārbaudes.

Raidījums “Zebra” skaidro, kādas tieši izmaiņas gaidāmas. Sākot ar nākamo gadu, tehniskajā apskatē īpaša uzmanība tiks pievērsta dīzeļdzinēju daļiņu filtriem jeb DPF, un, ja tiks konstatētas problēmas, autovadītājiem var rasties nopietni sarežģījumi.

CSDD valdes loceklis Jānis Liepiņš norāda, ka jaunā pārbaudes metode attieksies uz visiem transportlīdzekļiem, kas jaunāki par 2013. gada 1. janvāri. Tiem, kas tehnisko apskati izies līdz 2025. gada 31. decembrim, gadījumā, ja DPF filtrā konstatēti bojājumi, vēl netiks piešķirts negatīvs vērtējums. Taču protokolā būs ieraksts, ka līdz nākamajai apskatei defekts obligāti jānovērš. Tas nozīmē, ka, sākot no 2026. gada 2. janvāra, pozitīvu vērtējumu vairs nebūs iespējams saņemt, ja filtrs nebūs kārtībā.

DPF filtra darbību iespējams pārbaudīt pēc noteiktas robežvērtības konkrētā testā. Ja automašīnas izmešu norma cietajām daļiņām ir līdz 1 miljonam, filtrs tiek uzskatīts par darba kārtībā esošu. Ja šī robeža tiek pārsniegta, auto īpašniekam jādodas uz servisu, lai noskaidrotu bojājuma iemeslu, jo ne vienmēr problēma slēpjas tikai filtrā. Pārbaudes pieeja atgādina kārtību, kāda agrāk tika piemērota vecākiem dīzeļdzinējiem.

Faktiski prasības tehniskajai apskatei kļūs četras reizes stingrākas, ja vērtē, cik daudz kvēpu izdala auto, kas darbojas normāli. “Ja mašīna izdala četras reizes vairāk kvēpu nekā paredzējis ražotājs, tas nav pārspīlēti bargi,” rezumē raidījuma “Zebra” vadītājs Pauls Timrots.

Kādu latvieti apturēja likumsargi un pavadīja uz CSDD iestādi – kāpēc?

Ceturtdien, 18. septembrī, patrulējot uz autoceļa Valmiera–Smiltene, Valsts likumsargi ekipāža pamanīja noplukušu 3. sērijas BMW automašīnu, kas ražota gadsimtu mijā.

Likumsargu uzmanību piesaistīja fakts, ka transportlīdzeklim nedarbojās pagrieziena rādītājs, tāpēc tika pieņemts lēmums to apturēt. Pēc apturēšanas likumsargi konstatēja, ka automobilim trūkst daļas no motora izplūdes sistēmas, un arī tā kopējais bēdīgais vizuālais stāvoklis radīja pamatotas aizdomas, ka šis spēkrats neatbilst prasībām un tam ir vairākas tehniskas nepilnības, ziņo LTV Ziņu dienests.

Likumsargi informēja BMW vadītāju, ka viņam ar visu automašīnu jāseko ekipāžai uz tuvāko tehniskās apskates staciju, kur speciālisti veiks detalizētu pārbaudi, lai noteiktu, vai transportlīdzeklis atbilst obligātās tehniskās apskates prasībām. Tāpat tika paredzēts izvērtēt, vai esošās tehniskās apskates termiņš nav jāanulē.

Lasi vēl: Kā aizsaulē aizgājušie radinieki gaida mūsu ierašanos kapsētā: dienas, kad īpaši ieteicams viņus apmeklēt

Veicot pārbaudi stacijā, inspektori atklāja ievērojamu nepilnību skaitu – šim BMW tika piešķirti 18 divnieki un pieci vieninieki. Tas nozīmē, ka transportlīdzekļa īpašniekam mēneša laikā jānovērš visas konstatētās problēmas, lai automašīna atkal iegūtu derīgu tehnisko apskati.