BYD var apsteigt Tesla un kļūt par lielāko elektrisko automobiļu pārdevēju Eiropā

Ķīnas autoražotājs BYD ziņoja par rekordlieliem pārdošanas apjomiem otrajā ceturksnī, visticamāk, apsteidzot Tesla un kļūstot par lielāko elektromobiļu pārdevēju pasaulē, īpaši Eiropā un Ķīnā, vēsta Euronews.

Lielākais Ķīnas autoražotājs BYD ziņoja, ka otrajā ceturksnī pārdots rekordliels jaunu enerģijas transportlīdzekļu (NEV) skaits, tostarp tīri elektrisko transportlīdzekļu (EV) un no elektrotīkla uzlādējamu hibrīdautomobiļu (PHEV).

Tīro elektromobiļu pārdošanas apjoms sasniedza 426 000 vienību, tādējādi, visticamāk, pārsniedzot Tesla prognozētos 441 019 elektromobiļu pārdošanas apjomus jūnija ceturksnī. Šī būs otrā reize, kad Ķīnas vislabāk pārdotais zīmols apsteigs Tesla un kļūs par pasaulē lielāko EV pārdevēju, pirmo reizi apsteidzot Tesla EV pārdošanas apjomu 2023. gada pēdējā ceturksnī.

BYD pārdošanas apjoma pieaugums cenu samazinājuma dēļ

BYD ir lielākais NEV pārdevējs un otrs lielākais elektroenerģijas akumulatoru ražotājs Ķīnā. Saskaņā ar uzņēmuma ziņojumu BYD jūnijā pārdeva 341 658 NEV, uzstādot jaunu mēneša rekordu un pārspējot iepriekšējo rekordu, kas bija 341 043 NEV 2023. gada decembrī. Tīro elektromobiļu pārdošanas apjomi gada laikā pieauga par 13 %, sasniedzot 145 179, bet pusgada pārdošanas apjoms bija 726 153, kas ir par 18 % vairāk nekā iepriekšējā gadā. Jāatzīmē, ka arī uzņēmuma PHEV automobiļu pārdošanas apjoms jūnijā sasniedza jaunu rekordu – 195 032 vienības, kas ir par 58 % vairāk nekā pērn.

Pārdošanas apjoma kāpumu galvenokārt veicināja agresīva cenu samazināšana, ņemot vērā vāju Ķīnas pieprasījumu un konkurenci ar citiem lielākajiem konkurentiem. Martā BYD laida klajā jaunu modeli Yuan, kas ārzemju tirgos pazīstams kā Atto 3. Tā cena ir tikai 16 644 ASV dolāri, kas ir aptuveni par 12 % zemāka nekā iepriekšējā versija Ķīnā.

Vienlaikus Tesla Ķīnā piedāvāja 4800 ASV dolāru atlaidi savam Model 3 un Model Y. Tomēr šis cenu karš negatīvi ietekmēja BYD rentabilitāti pirmajā ceturksnī, un peļņa samazinājās par 47 % salīdzinājumā ar to pašu ceturksni 2023. gadā. Šeņdžeņā bāzētais autoražotājs reģistrēja pirmo ceturkšņa ieņēmumu samazinājumu kopš pandēmijas sākuma 2020. gadā.

Liels grūdiens uz ārzemju tirgiem

Autoražotājs pievērsās ar gāzi darbināmiem transportlīdzekļiem un paātrināja savu virzību uz ārvalstu tirgiem. BYD šā gada sākumā laida klajā jaunu atjauninātu modeļu sēriju un paziņoja par nodomu turpmāko trīs gadu laikā izcīnīt “atbrīvošanās cīņu”. Jūnijā BYD ārzemju tirgos pārdeva 26 995 transportlīdzekļus, kas ir par 156,22 % vairāk nekā pagājušajā gadā, lai gan salīdzinājumā ar maiju secīgi samazinājās par 28 %.

Pagājušajā gadā BYD Eiropā pārdeva 15 644 elektromobiļus, kas veido aptuveni 1,1 % no tirgus daļas šajā reģionā. Uzņēmumam ir vērienīgs mērķis palielināt EV pārdošanas apjomus, lai iegūtu 5% tirgus daļu, tādējādi apdraudot tādus vietējos automobiļu ražotājus kā Volkswagen un Stellantis.

Lai konkurētu, BYD samazināja cenas un pagājušajā gadā Eiropā pārdeva 12 363 Atto 3 EV, kam sekoja 1 079 BYD Dolphin vienības un 1 055 Tang vienības. Pēc tam, kad ES paziņoja par jauniem muitas tarifiem Ķīnas elektromobiļu importam, Ķīnas uzņēmumam tiks piemērots papildu 17,4 % nodoklis. Neraugoties uz to, BYD paredz lielāku peļņu no dažiem modeļiem ES salīdzinājumā ar Ķīnu.

BYD tehnoloģiskā priekšrocība ir tās e-Platform 3.0, kas nodrošina vieglus un integrētus risinājumus, kas var samazināt izmaksas līdz pat 20 %. Uzņēmums plāno ieviest arī e-Platformu 4.0, lai vēl vairāk uzlabotu efektivitāti un samazinātu izmaksas. Turklāt BYD gatavojas nākamgad Eiropā laist klajā savu pieejamāko elektromobiļa modeli – Seagull. Turklāt uzņēmums plāno Ungārijā izveidot elektromobiļu ražotni, koncentrējoties uz elektromobiļu ar akumulatoru komplektiem, kas tiks samontēti līdz 2026. gadam.

Citos reģionos BYD izlaida jaunus modeļus Japānā un Korejā, konkurējot ar tādiem vietējiem automobiļu ražotājiem kā Toyota un Hyundai.

 

Leave a Comment