Ceļu likumsargs pastāstīja, kādi vadītāji viņiem nepatīk visvairāk un kuriem mēģina izrakstīt sodus par jebko

Agrāk vai vēlāk katram vadītājam nāksies saskarties ar ceļu inspektoru, un tas, vai vadītājs pie likumsarga darbinieka aizbrauks ar sodu vai bez tā, ir atkarīgs ne tikai no tā, vai vadītājs pārkāpa ceļu satiksmes noteikumus, bet arī no tā, vai viņš iepatikās inspektoram vai ne.

Daudzi varētu teikt, ka jautājums nav korekts un vadītājam nav jāpatīk ceļu inspektoram, un tas ir taisnība, taču diemžēl vienmēr pastāv cilvēciskais faktors, kas balstās uz cilvēku sajūtām (simpātijām, aizvainojumu, atriebību utt.), un no tā, vai darbinieks ir apmierināts ar vadītāja uzvedību, arī atkarīgs, vai tiks izrakstīts sods vai nē.

Vienam pazīstamam ceļu inspektoram anonimitātes nosacījumos mēs pajautājām, kādiem vadītājiem viņi visbiežāk izraksta sodus.

Inspektors pastāstīja, ka, ja pēc apturēšanas vadītājs uzvedas netaktiski, proti, runā uz “Tu”, ir rupjš vai izaicinošs, tad tāds vadītājs izraisa viņos negatīvu attieksmi, tāpēc viņi noteikti pārbaudīs šo vadītāju pa datubāzēm – meklēšanu, tiesību anulēšanu, nomaksātajiem sodiem – un centīsies sodīt par rupjo uzvedību, izrakstot protokolu kaut par ko.

Turklāt inspektors pastāstīja, ka tiem nepatīk vadītāji, kuri pēc apturēšanas prasa uzrādīt dienesta apliecību. Inspektors norādīja, ka šādā situācijā viņi domā: “Vai tu neredzi, ka tev priekšā ir ceļu inspektors formā, pie patruļauto, kāpēc tev vajadzīga dienesta apliecība?”

Šādu vadītāja pieprasījumu inspektoram jāizpilda, taču psiholoģiskā līmenī vadītājs izraisa negatīvu attieksmi, jo tieši vadītājs “uzliek” spriedzi inspektoram, nevis otrādi, kā tas parasti ir darbiniekiem. Šādu uzvedību inspektors arī uzskata par nekaunību, tāpēc cenšas izrakstīt sodu.

Inspektors arī pastāstīja, ka viņiem ļoti nepatīk vadītāji, kuri tūlīt pēc apturēšanas sāk filmēt ceļu inspektora darbību. Tomēr inspektors teica, ka šādiem vadītājiem viņi liek mazāk piekasīties, jo saprot, ka filmēšana kalpos kā pierādījums, ja darbinieks rīkosies nelikumīgi un izvirzīs nepamatotas prasības. Tādēļ, lai gan šādi vadītāji izraisa negatīvu attieksmi, protokolu viņiem izraksta tikai tad, ja ir skaidri pierādījumi par pārkāpumu.

Lasi vēl: Likumsargs nosauca priekšmetus, kuriem obligāti ir jābūt katrā automašīnā, pretējā gadījumā – sods

Inspektors klāstīja, ka viņi lielākoties negatīvi attiecas pret jaunajiem vadītājiem un cenšas viņiem izrakstīt sodus, jo, pirmkārt, šādi vadītāji bieži uzvedas ļoti nekaunīgi, un, otrkārt, viņiem ir maz pieredzes, viņi juridiski nav pietiekami zinoši un ne vienmēr labi pārvalda satiksmes noteikumus. Turklāt jaunie vadītāji retāk pārsūdz inspektora lēmumus.

Par ko likumsargi tevi noteikti apturēs

Zemāk mēs aplūkosim galvenos punktus, kas jāpatur prātā katram autovadītājam neatkarīgi no viņa braukšanas pieredzes vai darba stāža. Praksē pat vispieredzējušākais autovadītājs pieļauj vairākas muļķīgas kļūdas un dažreiz domā, ka viņa braukšanas stils netiks pamanīts.

Visbiežāk sastopamie pārkāpumi ir ātruma pārsniegšana, apstāšanās nepareizā vietā, saruna pa tālruni un ceļa zīmju vai marķējumu neievērošana. Nelieli pārkāpumi, iespējams, neietver pagrieziena rādītāja ieslēgšanu, veicot jebkuru manevru, bet gan vienu no bīstamajiem manevriem, ko bieži redzam uz ceļiem: pēkšņu joslas maiņu, kad vadītājs pēkšņi maina joslas uz jūsu joslu un, nu labi, faktiski nogriež jūs un turpina ceļu.

Kopumā satiksmes situācija ir laba, es pat teiktu, ka cieņpilna. Autovadītāji jūs palaiž garām, kad tas ir nepieciešams (atkarībā no satiksmes situācijas), un, ja jūs palaižat garām citu automašīnu, vadītājs ieslēdz avārijas gaismas kā apliecinājumu tam, ka esat to izdarījis.

Mani ļoti kaitina gājēju nepamatotā un dīvainā uzvedība, kad viņi pēkšņi novirzās nepareizā vietā un jums nav laika reaģēt. Taču ir arī saprātīgi cilvēki, kuri redz, ka viņiem laiž cauri, un izkāpj — tā ir neformāla cieņas izrādīšana autovadītājiem. Tātad, pietiek par “bēdīgajām lietām” — tagad parunāsim par likumsargiem, ko no viņiem var un ko nevar sagaidīt.

Ceļu darbinieka apturēta automašīna parasti nerada nekādas briesmas; viņi oficiāli pārbauda jūsu dokumentus, uzdod dažus jautājumus un pēc tam palaiž jūs vaļā.

Tomēr, lai samazinātu kontaktu ar likumsargiem, iesakām ņemt vērā šādus ieteikumus.

1. Netīra automašīna.

Likumsargs jebkurā gadījumā apturēs ļoti netīru automašīnu, īpaši, ja netīri ir priekšējie lukturi, stāvgaismas, logi un numura zīme. Sausā, skaidrā laikā tas ir ļoti pamanāms; ja lietus visu noskalo, netīra automašīna ir pārsteigums ceļu likumsargam. Tāpēc centieties uzturēt tīras galvenās automašīnas vietas. Priekšējiem lukturiem un numura zīmēm vienmēr jābūt tīrām; pat ja steidzaties, veltiet piecas minūtes, lai tās noslaucītu.

Par netīru automašīnas virsbūvi naudas sods netiek piemērots, bet, ja numura zīme nav salasāma, jums var tikt piemērots naudas sods.

2. Plaisas vējstiklā.

Ja jūsu automašīnai ir ievērojami bojājumi, īpaši vējstiklam, likumsargs, visticamāk, jūs apturēs. Un tas nav tāpēc, ka likumsargi ir izvēlīgi; viņiem ir pienākums pārliecināties, ka vējstikls nav saplīsis negadījuma rezultātā, un viņi arī pārbaudīs automašīnas vispārējo stāvokli.

Jūs, iespējams, esat atstājis negadījuma vietu; situācijas var gadīties. Jums joprojām būs jāatbild uz dažiem likumsarga jautājumiem. Tāpēc mūsu ieteikums ir nomainīt vējstiklu, lai izvairītos no problēmām un vienmēr uzturētu savu automašīnu labā stāvoklī.

3. Nepareizi uzstādīta numura zīme.

Ja, piemēram, jūsu numura zīme ir piestiprināta ar vienu skrūvi vai karājas nepareizā vietā, tas ir tiešs iemesls transportlīdzekļa apturēšanai. Tāpēc pastāvīgi uzraugiet numura zīmes uzstādīšanu; dzīvē var notikt jebkas; Ja nepamanīsiet kādu detaļu, varat saņemt sodu. Pirms iekāpšanas automašīnā apstaigājiet to un pārbaudiet galvenās daļas, tostarp numura zīmi priekšā un aizmugurē. Vēlreiz noslaukiet tās, jo tās, iespējams, ir vienīgās automašīnas vietas, kurām vienmēr jābūt tīrām un pareizi piestiprinātām (uzstādītām).