CSDD vadītājs Aksenoks arī norādīja, ka soda punktu skaits pieaugs par pārkāpumiem, kas notiek dzelzceļa tuvumā, par telefona izmantošanu braukšanas laikā, nepietiekamu riepu protektoru dziļumu un citiem pārkāpumiem. Vienlaikus paredzēts samazināt punktu skaitu par noteiktiem pārkāpumiem – piemēram, par braukšanu bez derīgas valsts tehniskās apskates vai bez obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) vadītājs turpmāk saņemtu vienu punktu līdzšinējo divu vietā.
Saskaņā ar CSDD mājaslapā pieejamo informāciju soda punkti ir spēkā divus gadus no to piešķiršanas brīža. Taču, ja tiek izdarīts smagāks pārkāpums, par kuru piemēro astoņus punktus, šie punkti paliek spēkā piecus gadus.
Pašlaik autovadītājs saņem rakstisku brīdinājumu, ja sakrāj četrus punktus, bet, sasniedzot astoņus, tiek nosūtīts uz obligātiem kursiem, kuri jāapmeklē sešu mēnešu laikā. Ja vadītājs kursus nenokārto noteiktajā termiņā, viņam tiek piešķirti vēl divi soda punkti, un jaunajiem vadītājiem tas nozīmē tiesību zaudēšanu uz vienu gadu.
Aksenoks uzskata, ka sistēma būtu jāpilnveido, nosakot, ka pirmā informācija autovadītājam par uzkrātajiem punktiem būtu jānosūta jau no sešiem punktiem, vienlaikus iekļaujot arī uzaicinājumu uz kursiem. Viņš uzsvēra, ka nav korekti piešķirt papildu punktus par kursu neapmeklēšanu, jo šobrīd šādi kursi pieejami vienīgi Rīgā. Tāpat bieži tiek saņemti attaisnojumi par kavējumiem – piemēram, saistīti ar veselības stāvokli vai darba pienākumiem ārvalstīs –, kas sarežģī CSDD darbu un rada neskaidrības arī autovadītājiem.
Tāpēc plānots, ka kursu apmeklējums tiks ļauts līdz brīdim, kad vadītājs sasniedz 12 soda punktus. Tad tiktu nosūtīts uzaicinājums kārtot CSDD teorētisko eksāmenu. Ja vadītājs eksāmenu nenokārto, punktu skaits gan netiktu palielināts, tomēr, sasniedzot 16 punktu robežu, visiem autovadītājiem tiks piemērots transportlīdzekļa vadīšanas aizliegums uz vienu gadu.
CSDD ieskatā šāda pieeja būtu efektīvāka un labāk veicinātu autovadītāju disciplīnu, nezaudējot arī audzinošo funkciju.
Ceļu satiksmes drošības direkcija ir valsts akciju sabiedrība, kas Latvijā nodarbojas ar transportlīdzekļu reģistrāciju, vadītāja apliecību izsniegšanu, automašīnu tehnisko apskati, kā arī citu ar satiksmes drošību saistītu pakalpojumu sniegšanu. CSDD kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.
IKEA dalās padomos kā likvidēti nepatīkamo tabakas smaku gan no mēbelēm, gan telpās
Tevi noteikti interesēs
- Aktieris Mārtiņš Vilsons sācis strādāt kopā ar savu sievu Zani: abi cer uz daudzsološu rezultātu
- Kartupeļu salāti būs daudz krēmīgāki un garšīgāki, ja majonēzi aizstāsi ar vienu labāku sastāvdaļu
- “Bija 80, palika četras…”: vilki kļūst aizvien drosmīgāki un plēsēju sirojumi sāk pārvērsties par murgu
- Kas jādara, ja sūtījums ‘iestrēgst’ vai nenonāk pakomātā laikā: 3 praktiski padomi no pieredzes
- Kāpēc šodien uz ielas jāatrod monētiņa: kas ar to jādara un ko tas nozīmē – senču paražas 25. novembrim
- Sieviete (55) uzaicināja mani uz tēju savā prestižajā Rīgas dzīvoklī – devos prom pēc 10 minūtēm, kad pamanīju šo








