CSDD vadītājs Aksenoks arī norādīja, ka soda punktu skaits pieaugs par pārkāpumiem, kas notiek dzelzceļa tuvumā, par telefona izmantošanu braukšanas laikā, nepietiekamu riepu protektoru dziļumu un citiem pārkāpumiem. Vienlaikus paredzēts samazināt punktu skaitu par noteiktiem pārkāpumiem – piemēram, par braukšanu bez derīgas valsts tehniskās apskates vai bez obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) vadītājs turpmāk saņemtu vienu punktu līdzšinējo divu vietā.
Saskaņā ar CSDD mājaslapā pieejamo informāciju soda punkti ir spēkā divus gadus no to piešķiršanas brīža. Taču, ja tiek izdarīts smagāks pārkāpums, par kuru piemēro astoņus punktus, šie punkti paliek spēkā piecus gadus.
Pašlaik autovadītājs saņem rakstisku brīdinājumu, ja sakrāj četrus punktus, bet, sasniedzot astoņus, tiek nosūtīts uz obligātiem kursiem, kuri jāapmeklē sešu mēnešu laikā. Ja vadītājs kursus nenokārto noteiktajā termiņā, viņam tiek piešķirti vēl divi soda punkti, un jaunajiem vadītājiem tas nozīmē tiesību zaudēšanu uz vienu gadu.
Aksenoks uzskata, ka sistēma būtu jāpilnveido, nosakot, ka pirmā informācija autovadītājam par uzkrātajiem punktiem būtu jānosūta jau no sešiem punktiem, vienlaikus iekļaujot arī uzaicinājumu uz kursiem. Viņš uzsvēra, ka nav korekti piešķirt papildu punktus par kursu neapmeklēšanu, jo šobrīd šādi kursi pieejami vienīgi Rīgā. Tāpat bieži tiek saņemti attaisnojumi par kavējumiem – piemēram, saistīti ar veselības stāvokli vai darba pienākumiem ārvalstīs –, kas sarežģī CSDD darbu un rada neskaidrības arī autovadītājiem.
Tāpēc plānots, ka kursu apmeklējums tiks ļauts līdz brīdim, kad vadītājs sasniedz 12 soda punktus. Tad tiktu nosūtīts uzaicinājums kārtot CSDD teorētisko eksāmenu. Ja vadītājs eksāmenu nenokārto, punktu skaits gan netiktu palielināts, tomēr, sasniedzot 16 punktu robežu, visiem autovadītājiem tiks piemērots transportlīdzekļa vadīšanas aizliegums uz vienu gadu.
CSDD ieskatā šāda pieeja būtu efektīvāka un labāk veicinātu autovadītāju disciplīnu, nezaudējot arī audzinošo funkciju.
Ceļu satiksmes drošības direkcija ir valsts akciju sabiedrība, kas Latvijā nodarbojas ar transportlīdzekļu reģistrāciju, vadītāja apliecību izsniegšanu, automašīnu tehnisko apskati, kā arī citu ar satiksmes drošību saistītu pakalpojumu sniegšanu. CSDD kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.
IKEA dalās padomos kā likvidēti nepatīkamo tabakas smaku gan no mēbelēm, gan telpās
Tevi noteikti interesēs
- Viņai ir 70, bet māja vienmēr kārtībā bez biežas uzkopšanas: 5 gudri triki no kaimiņienes
- 5 lietas, ko dara pieredzējušu kaķu audzētāji, lai kaķi mazāk mestu spalvu un mājoklis būtu tīrāks
- “Ziemas mēģinājums”: neparasti silts laiks, kam sekos aukstuma vilnis līdz nullei – kad var gaidīt sniegu
- Neatdod nevienam šajā dienā uguni: tautas ticējumi 5. novembrim – ko drīkst un nedrīkst darīt
- Kāpēc drošības jostai ir cilpa: par to kam tā ir nepieciešama daļa cilvēku nemaz nezina
- Jūs, iespējams, to nepamanāt, taču šīs 10 smalkās pazīmes nozīmē, ka cilvēki jūs patiesi ciena








