Daudzi autovadītāji nav sajūsmā par ziņu, ka tuvākajā laikā simtiem automašīnu var neiziet Tehnisko apskati šī iemesla dēļ

Daudzi autovadītāji nav apmierināti ar ziņu, ka drīzumā simtiem automašīnu var neizturēt Tehnisko apskati un palikt bez derīgas TA. Kas būs jāņem vērā, dodoties uz Tehnisko apskati tuvākajā laikā?

Latvijā tehnisko apskati iespējams veikt jebkurā CSDD tehniskās apskates stacijā visā valstī. Pirms apskates nepieciešams iepriekš pieteikties CSDD e-sistēmā vai telefoniski.

Apskates dienā jāierodas izvēlētajā stacijā ar transportlīdzekli un jāuzrāda šādi dokumenti: Transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība Vēsturiska transportlīdzekļa pase (ja tāda ir). Derīga OCTA polise. Pēc dokumentu pārbaudes transportlīdzeklis tiks novietots uz pacēlāja, lai veiktu ritošās daļas, bremžu, dzinēja un citu svarīgu sistēmu diagnostiku. Tiks veikta arī apgaismojuma un izplūdes gāzu emisiju kontrole.

Tomēr daudzi autovadītāji ir satraukti par gaidāmajām izmaiņām – drīzumā simtiem vai pat tūkstošiem automašīnu var neizturēt tehnisko apskati! Noskaidrosim, kas mainīsies un no kura datuma šīs prasības stāsies spēkā.

Jaunās prasības. Ziemas riepas: No 2024. gada decembra līdz martam visiem transportlīdzekļiem būs obligāti jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, kurām ir “kalns un sniegpārsliņa” marķējums. Šī prasība attiecas uz visām automašīnām neatkarīgi no to ražošanas gada, lai uzlabotu satiksmes drošību ziemas periodā.

Dīzeļautomašīnu izmešu pārbaudes: Latvijā tiks ieviesta jauna testēšanas metodika dīzeļauto ar Euro 5 un Euro 6 dzinējiem, lai konstatētu manipulācijas ar izplūdes sistēmām, kas palielina kaitīgo izmešu daudzumu.

Šī pārbaude attieksies uz automašīnām, kas ražotas aptuveni no 2010./2011. gada līdz mūsdienām. Jaunā tehnoloģija ļaus precīzi noteikt izplūdes gāzēs esošo daļiņu skaitu – pat tādā daudzumā, kas ir 10 reizes mazāks par cilvēka mata biezumu. Šāda sistēma jau tiek izmantota Vācijā, Nīderlandē un Beļģijā.

Problēma ir tāda, ka daudzi autovadītāji, saskaroties ar bojātu kvēpu filtru, izvēlas to izņemt un pārprogrammēt automašīnas vadību, lai izvairītos no dārgas nomaiņas. Līdz šim šādas manipulācijas bija grūti atklāt, bet jaunā pārbaudes sistēma to ievērojami atvieglos.

Jaunā testēšanas procedūra neattieksies uz Euro 4 standarta automašīnām, jo tām ir atšķirīgas izmešu prasības un to skaits uz ceļiem samazinās. Tomēr Euro 5 un Euro 6 dzinēji vēl ilgi paliks ekspluatācijā, tāpēc šī ir svarīga ilgtermiņa iniciatīva, lai uzlabotu gaisa kvalitāti un samazinātu kaitīgo izmešu ietekmi uz vidi.

Lasi vēl: Skumju simbols – kādus ziedus nevajadzētu dāvināt 8. martā, dzimšanas dienās un kāzās

Šīs izmaiņas nozīmē, ka autovadītājiem jau laikus jāpārliecinās par sava transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un jāveic nepieciešamie uzlabojumi, lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem tehniskās apskates laikā.