Dīzeļu jaunā testēšanas kārtība: šogad vēl būs iespējams ”izbēgt” no šīs pārbaudes, tomēr nākamgad gan tā nebūs

Pēc līdzšinējiem izmēģinājumiem aptuveni 10% automobiļu šo testu nav izturējuši.

Ekspertu vērtējums: nozīmīgs solis pareizajā virzienā

Autožurnālists Pauls Timrots uzskata, ka šie jaunie mērījumi ir ļoti nepieciešami un nozīmē reālu virzību uz uzlabojumiem. Viņš norāda, ka ikviens satiksmes dalībnieks ir pieredzējis, kā kāds vecāks auto atstāj aiz sevis melnus dūmu mākoņus – kas agrāk bija normāli, mūsdienu automobiļiem tā vairs nevajadzētu būt. Šie melnie dūmi liecina par nepilnīgu tehnisko stāvokli, un nav runa tikai par vidi vai ledāju kušanu – cietās daļiņas ir kaitīgas tieši cilvēku veselībai, jo ietekmē plaušas. Kvēpu filtri ir radīti, lai šos kaitīgos izmešus samazinātu.

Lasi vēl: “Prognozēts, ka tas sāksies 11. aprīlī un turpināsies nedēļu” – meteorologi nākuši klajā ar skarbu laika prognozi

Timrots uzsver, ka, lai gan daudzi cilvēki līdz šim ir izvēlējušies izņemt kvēpu filtru, lai ietaupītu līdzekļus, šī jaunā pārbaude situāciju varētu ievērojami mainīt. Līdz šim filtru cena dažkārt bija tik augsta, ka to iegādāties vecam automobilim šķita neracionāli. Tagad, līdz ar pieprasījuma pieaugumu, tirgū ienāk vairāk ražotāju, samazinās cenas un filtru pieejamība kļūst plašāka.

Ja agrāk filtrs varēja maksāt tikpat, cik visa automašīna, tad šobrīd to jau var iegādāties par dažiem simtiem eiro, un tas vairs nav tik liels slogs autovadītājiem.

2025.gads vēl aizvadīts kā pārejas posms. Ja automobilis neizturēs jauno pārbaudi, tas tiks novirzīts uz testu pēc vecās metodes. Ja arī tajā un pārējās apskates daļās viss būs kārtībā, tiks piešķirta tehniskās apskates uzlīme, bet īpašniekam būs dots gads laika problēmu novēršanai. Savukārt no 2026. gada spēkā stāsies stingrāki nosacījumi – ja tests netiks izturēts, tiks piešķirts vērtējums “divi” jeb nepietiekams, un īpašniekam būs jānovērš problēma viena mēneša laikā.

Atgādinām –  Latvijā pašlaik darbojas ļoti daudz stacionārie fotoradari, kuru galvenais uzdevums ir veicināt ceļu satiksmes drošību, motivējot autovadītājus ievērot atļauto braukšanas ātrumu. Taču šo ierīču iespējas neaprobežojas tikai ar ātruma kontroles funkciju – tās spēj arī noteikt, vai transportlīdzekļiem ir derīga tehniskā apskate un vai ir noformēta obligātā civiltiesiskās atbildības apdrošināšana (OCTA).