Eiropas savienība soda Meta par pārkāpumiem Facebook un Instagram

 

ES pretmonopola regulatori pirmdien Meta Platforms izvirzīja apsūdzības par būtisku tehnoloģiju noteikumu neievērošanu, jo tie vērsās pret ASV uzņēmuma nesen ieviesto maksas vai piekrišanas reklāmas modeli, kas jau izraisījis  privātuma regulatoru un aktīvistu neapmierinātību.

Tehnoloģiju gigants pagājušā gada novembrī Eiropā sāka piedāvāt Facebook un Instagram abonēšanas pakalpojumu bez reklāmām, apgalvojot, ka lietotāji, kuri piekrīt, ka viņus izseko, saņem bezmaksas pakalpojumu, kas tiek finansēts no ieņēmumiem no reklāmas. Vai arī viņi var maksāt par pakalpojumu bez reklāmām.

Eiropas Komisija, kas darbojas kā ES konkurences uzraugs, nosūtot savu sākotnējo secinājumu Meta, paziņoja, ka bināra izvēle pārkāpj bloka Digitālo tirgu likumu (DMA), kura mērķis ir ierobežot lielo tehnoloģiju ietekmi.
Tā norādīja, ka bināra izvēle liek lietotājiem piekrist savu personas datu apvienošanai un nenodrošina viņiem mazāk personalizētu, bet līdzvērtīgu Meta sociālo tīklu versiju.

“Mēs vēlamies dot pilsoņiem iespēju pārņemt kontroli pār saviem datiem un izvēlēties mazāk personalizētu reklāmu pieredzi,” paziņojumā sacīja ES pretmonopola vadītāja Margrēte Vestagere.

Meta paziņoja, ka tās modelis atbilst Eiropas augstākās tiesas nolēmumam.

“Abonēšana bez reklāmām atbilst Eiropas augstākās tiesas norādījumiem un DMA prasībām. Mēs ceram uz turpmāku konstruktīvu dialogu ar Eiropas Komisiju, lai pabeigtu šo izmeklēšanu,” sacīja Meta pārstāvis.

Meta var mainīt savu reklāmas modeli, lai izvairītos no soda naudas līdz pat 10 % no tās globālā gada apgrozījuma, ja tiks atzīta par vainīgu DMA pārkāpumos. Komisija izmeklēšanu var pabeigt līdz nākamā gada martam.

Leave a Comment