Elektrisko automašīnu  ražotājs Fisker tuvojas likvidācijai, jo kreditori jau uzsākuši cīņu par aktīviem

Kā piektdien ASV bankrota tiesā paziņoja advokāti, elektromobiļu jaunuzņēmums Fisker virzās uz likvidāciju, jo divas kreditoru grupas uzsāka cīņu par to, kurai grupai tiks izmaksāti līdzekļi vispirms.

Fisker pirmdien Delavēras štatā iesniedza pieteikumu par bankrota aizsardzību pēc tam, kad bija izšķērdējis naudu, mēģinot palielināt savu apvidus automobiļu ražošanu. Sākotnēji uzņēmums paziņoja, ka meklēs papildu finansējumu un turpinās “samazinātas operācijas”, taču Fisker advokāts Braiens Resniks (Brian Resnick) tiesas sēdē Vilmingtonā sacīja, ka uzņēmums “pašlaik neparedz iespēju saņemt finansējumu”.

Resniks ASV bankrota tiesnesim Tomasam Horanam (Thomas Horan) sacīja, ka uzņēmums plāno likvidēt savus aktīvus un ir panācis provizorisku vienošanos ar vienu pircēju par visiem 4300 transportlīdzekļiem.


Kalifornijā bāzētais uzņēmums, ko dibinājis automobiļu dizainers Henriks Fiskers, nekad nav bijis rentabls – tā ieņēmumi 2023. gadā bija aptuveni 273 miljoni ASV dolāru, bet neto zaudējumi – 940 miljoni ASV dolāru.

Fisker ir parādā vairāk nekā 850 miljonus ASV dolāru divām obligāciju turētāju grupām, un lielākās grupas advokāti apsūdzēja Heights Capital Management vadīto mazākuma frakciju par to, ka tā novembrī, veicot “aizdomīgu” darījumu ar Fisker, pārņēma kontroli pār Fisker parādiem.

Tajā laikā Fisker kavējās iesniegt revidētus finanšu pārskatus, kas bija jāsniedz saskaņā ar parāda līgumiem, un Heights izmantoja šo “nelielu, tehnisku saistību neizpildi”, lai pieprasītu visus Fisker aktīvus kā obligāciju nodrošinājumu, sacīja pārējo obligāciju turētāju advokāts Alekss Līss.

 “Fisker tika likvidēts ārpus šīs tiesas uzraudzības, būtībā tikai viena kreditora interesēs.”

 

 

Līss sacīja, ka Fisker bija jāiesniedz pieteikums par bankrotu jau novembrī. Viņa grupa plāno apstrīdēt novembrī noslēgto vienošanos, kas Fisker bankrota gadījumā izvirzīja Heights priekšgalā attiecībā uz atmaksu.

Heights advokāts Skots Greismans (Scott Greissman) sacīja, ka Līsa apgalvojums ir “apkaunojošs” un ka Heights centās palīdzēt Fisker izdzīvot.

 

Greismans sacīja, ka paredzamā Fisker autoparka pārdošana segs tikai “daļu” no Heights parādu summas 185 miljonu ASV dolāru apmērā. Tas citiem kreditoriem neatstātu lielas cerības uz atmaksu.

ASV Tieslietu ministrijas bankrota uzraudzības iestādes advokāte Linda Ričenderfere (Linda Richenderfer) sacīja, ka Heights, šķiet, ir visas sviras, kas padara iespējamu, ka Fisker bankrots pārvērtīsies par vienkāršu 7. nodaļas likvidāciju, tiklīdz transportlīdzekļu parks tiks pārdots.

Heights “saņem visu, ko vēlas,” sacīja Rihenderfers. “Nākamnedēļ tai nav iemesla piekrist kam citam.”

Fisker liktenis tika nolemts martā, kad tam neizdevās noslēgt partnerattiecības ar kādu lielu transportlīdzekļu ražotāju, kas, kā ziņo mediji, bija Nissan. Pirms tas neizdevās, Fisker apturēja ražošanu un atlaida darbiniekus, lai taupītu naudu, teica Resniks.

Hiperkonkurētspējīgajā elektromobiļu tirgū pēdējo divu gadu laikā vairāki uzņēmumi, tostarp Proterra, Lordstown un Electric Last Mile Solutions, ir bankrotējuši, jo tie cīnījās ar pieprasījuma samazināšanos, finansējuma piesaistes šķēršļiem un darbības problēmām, ko radīja globālās piegādes ķēdes problēmas.

Leave a Comment