Elektroauto ražotājs Rivian samazina izmaksas un vienkāršo ražošanu, lai beidzot gūtu peļņu

Elektrotransportlīdzekļu ražotāja Rivian centieni samazināt izmaksas un gūt pirmo peļņu ļāva no akumulatoru ražošanas procesa izņemt vairāk nekā 100 posmus, no virsbūves darbnīcas – 52 aprīkojuma vienības, bet no savu galveno SUV un pikapu dizaina – vairāk nekā 500 detaļas.

Uzņēmuma Rivian ražošanas procesa pārkārtošanas rezultāts ir par 35 % samazinātas materiālu izmaksas.

Uzņēmuma Rivian kopējās elektrisko automobiļu ražošanas izmaksas ir “ievērojami uzlabojušās”, viņš sacīja aģentūrai Reuters, piektdien apmeklējot rūpnīcu Normālā, Ilinoisas štatā, kas atrodas  209 km uz dienvidiem no Čikāgas, ASV. “Detaļu dizains un rūpnīcas konstrukcija atvieglo transportlīdzekļa izgatavošanu.”

Izmaksu samazināšana ir ļoti svarīga Rivian un citiem elektromobiļu jaunuzņēmumiem, jo augstās procentu likmes ir atturējušas dažus potenciālos klientus no elektromobiļiem, kuru iegāde parasti ir dārgāka nekā ar benzīnu darbināmiem analogiem.

Kopš uzņēmuma dibināšanas 2009. gadā Rivian nekad nav guvis ceturkšņa tīro peļņu un pirmajā ceturksnī zaudēja 1,5 miljardus ASV dolāru.

 

 

Rivian furgoni, kas galvenokārt tika būvēti lielākajam akcionāram Amazon  veido aptuveni vienu piektdaļu no uzņēmuma ieņēmumiem.

Tirgus līderis Tesla ir samazinājis cenas, bet daži mazāki elektromobiļu ražotāji, tostarp Fisker, ir tuvu bankrotam.
Rivian ir finansiāli stabilākā pozīcijā, taču zaudē gandrīz 39 000 ASV dolāru no katra transportlīdzekļa un cer, ka izmaksu ietaupījumi palīdzēs uzņēmumam šogad gūt bruto peļņu.

Papildus vienkāršotai montāžai un mazākam iekārtu skaitam rūpnīcā, Rivian R1 otrās paaudzes transportlīdzekļos tiek ieviestas izmaiņas ar uzņēmuma ražotiem piedziņas blokiem, modernizētu programmatūru un jauniem akumulatoru blokiem.

Tagad šo akumulatoru paku ražošana ir vienkāršāka. Moduļi ir pārveidoti un tiek izgatavoti no viena gabala, nevis sienām un grīdām, kas tika būvētas atsevišķi.
Transportlīdzekļiem ir arī jauna arhitektūra, kas paredzēta svara samazināšanai un ražošanas efektivitātes uzlabošanai, tostarp katrā transportlīdzeklī nav 1,6 jūdzes vadu.

Šīs izmaiņas ir samazinājušas darba laiku un palielinājušas montāžas ātrumu uz ražošanas līnijas par aptuveni 30 %.

“Tas viss kopā ļauj mums sasniegt rentabilitāti un pozitīvu bruto peļņu,” sacīja rūpnīcas ražošanas viceprezidents Tims Falons (Tim Fallon).

Taču investori ir noraizējušies. Rūpnīcas slēgšana nozīmēja, ka Rivian plāno saražot 57 000 transportlīdzekļu – gandrīz tikpat, cik pagājušajā gadā – un uzņēmuma akcijas cena šogad ir samazinājusies uz pusi.

 

Leave a Comment