Es redzēju Rīgā sievieti, kura atgrieza kleitu atpakaļ veikalam, ko bija valkājusi vakar fotosesijā – piegāju noskaidrot kāpēc viņa tā dara

Es devos uz veikalu un nejauši biju lieciniece nepatīkamai ainai. Sieviete atnesa kleitas, lai tās atgrieztu, sakot, ka tās neatbilst viņas stilam vai izmēram.

Viss būtu bijis kārtībā, ja vien es vēlāk nebūtu dzirdējis viņu runājam ar draudzeni. Viņa priecīgi teica, ka var uztaisīt fotosesiju ar jaunajām kleitām, jo vecās viņa bija atgriezusi,” dalījās mans lasītājs.

“Tātad, šī viltīgā sieviete paņem drēbes no veikala, nofotografē un pēc tam atgriež tās kā nepiemērotas. Bet tas ir tik rupji! Vai ir kāds likumīgs veids, kā cīnīties pret šādu rīcību?” viņš jautā.

Vīrieša aprakstītā parādība mūsdienās nav nekas neparasts. Angļu valodā tai pat ir izveidots īpašs termins: wardrobbing. Apskatīsim, ko mūsu likumi saka par šādu rīcību un kā pārdevēji var sevi aizsargāt.

Tiesiskais regulējums

Galvenā problēma ir tā, ka pārkāpuma pierādīšana būs ļoti sarežģīta. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu apģērbu var atgriezt: pārdošanai piemērotā stāvoklī; bez valkāšanas pazīmēm; ar birkām.

Ja visi nosacījumi ir izpildīti, veikalam ir pienākums pieņemt atgriešanu. Vienīgais veids, kā sodīt negodīgu klientu, ir pierādīt, ka viņš apģērbu jau ir lietojis un vēlas to atgriezt, apzināti maldinot pārdevēju.

VIDEO:

Šajā gadījumā pircēja rīcību var uzskatīt par krāpšanu. Tomēr praksē to ir diezgan grūti izdarīt, tāpēc lielākā daļa veikalu šo metodi neizmanto.

Kas pārdevējiem būtu jādara

Lai cīnītos pret šādiem gadījumiem, veikalu īpašnieki var veikt vairākus juridiskus pasākumus:

Piemēram, daudzi praktizē īpašu aizsardzības pasākumu izmantošanu. Precēm var piestiprināt plombas vai lielas birkas, padarot neiespējamu to valkāšanu bez naudas atmaksas. Daži pārdevēji izmanto arī slēptas birkas (piemēram, ultravioleto gaismu), lai pārliecinātos, ka klients ir valkājis apģērbu pirms tā atgriešanas.

Lasi vēl: Latviete Maija apprecējās ar indieti un nonāca realitātē, kur ”filmu romantika” paliek tikai filmās: tas bija grūti

Varat arī izveidot klientu sarakstus, kuri regulāri atgriež preces, un rūpīgi pārbaudīt viņu preces, lai pārliecinātos, ka tās ir valkātas. Ir svarīgi atcerēties! Visiem pārdevēja veiktajiem pasākumiem ir jāatbilst Patērētāju tiesību aizsardzības likumam. Tādēļ, piemēram, veikali nevar saīsināt preču atgriešanas periodu vai izveidot savus neatgriežamo preču sarakstus.