Ienākošais zvans un tūlītēja sarunas pārtraukšana: kas to dara un kāpēc tas ir nepieciešams

Iespējams, ka jūs vismaz vienu reizi esat saskārušies ar situāciju, kad telefons sāk zvanīt, jūs paceļat klausuli, un tajā pašā mirklī zvans tiek pārtraukts. Zvans ilga tikai dažas sekundes, bet numurs — nepazīstams

Kā izskaidrot šo parādību? Kļūda? Nejaušība? Diemžēl vairumā gadījumu tas nav nejauši. Kā rāda pieredze, šādi “mirklīgi” zvani gandrīz vienmēr ir krāpnieku, reklāmas robotu vai dažādu organizāciju automatizētu zvanu sistēmu darbības rezultāts.

Kāpēc šādi zvani var būt bīstamāki, nekā sākumā šķiet?
No pirmā acu uzmetiena varētu šķist, ka nekādu kaitējumu tie nenodara — galu galā saruna taču nenotika. Taču tieši tajā arī slēpjas viltība: zvanītāji nemaz netiecas sarunāties — viņu mērķis ir panākt, lai jūs viņiem atzvanītu. Un šādā pieejā ir virkne priekšrocību.

Kādi ir iemesli zvaniem ar sekojošu pārtraukšanu

Tas ir veids, kā optimizēt laiku un sasniegt maksimāli daudz abonentu īsā laikā. Lielākā daļa šādu zvanu tiek veikti automātiski, izmantojot speciālu programmatūru. Ņemot vērā, ka telefona numuru datubāzes ir viegli pieejamas iegādei, tas kļūst par plaša mēroga “zvejniecību”, kur katrs atzvanījušais potenciālais klients ir iespēja nopelnīt.

Galvenais uzdevums ir panākt, lai jūs rīkotos. Nepazīstams numurs ar neatbildētu zvanu izraisa interesi. Ja, piemēram, jūs gaidāt kurjeru, atbildi no klienta vai esat ievietojis sludinājumu tīmeklī, iespēja iekrist slazdā pieaug. Jūs atzvanāt, cerot nepalaist garām ko svarīgu, un kļūstat par upuri.

Pēc tam notikumi var attīstīties divos galvenajos scenārijos:

Iepriekšējais posms: jūs atzvanāt, bet neviens neatbild. Tomēr jūsu numurs tagad tiek uzskatīts par “aktīvu”. To iekļauj īpašā sarakstā — jūs kļūstat par kandidātu atkārtotiem zvaniem, bet jau ar reāliem krāpniecības mēģinājumiem vai reklāmas piedāvājumiem.

Aktīvais posms: jums nekavējoties atbild, un sākas spēcīga reklāma, iesaistīšana kādā “shēmā”, pieprasījumi sniegt personas datus, SMS kodu vai iziet “drošības pārbaudi”. Tas viss atbilst tradicionālām krāpšanas metodēm.

Pastāv arī vēl ciniskākas shēmas, ko izmanto daži spameri, kas lieto maksas numurus.
Šādos gadījumos zvans tiek veikts no maksas numura, un pēc pārtraukšanas, kad jūs atzvanāt, jūs sagaida automātiskais atbildētājs. Tālāk seko viss, lai noturētu jūs līnijā: mūzika, solījumi par “izdevīgiem piedāvājumiem”, aicinājumi pagaidīt operatoru.

Katra minūte šādas sarunas jums var izmaksāt ievērojamu summu. Nereti rēķins par vienu zvanu sasniedz vairākus desmitus eiro.

Visnepatīkamākais ir tas, ka formāli izteikt pretenzijas ir grūti. Galu galā jūs pats zvanījāt, neviens jūs nepiespieda. Tādējādi pierādīt vai panākt kompensāciju praktiski nav iespējams.

Lasi vēl: Čebureki bez mīklas: kartupeļu alternatīva ar sulīgu pildījumu un restorāna cienīgu garšu

Ko darīt, ja jums bieži pienāk šādi zvani ar pārtraukšanu?
Ignorēt visus nepazīstamos numurus ne vienmēr ir iespējams. Daudzas profesijas prasa pastāvīgu saziņu pa telefonu: klienti, kurjeri, servisi,  iestādes, biznesa kontakti. Tomēr pat šādos apstākļos sevi var pasargāt:

Virtuālie asistenti: daudzi operatori piedāvā “viedā automātiskā atbildētāja” pakalpojumu, kas automātiski pieņem zvanus, ieraksta sarunas un nosūta to atšifrējumu. Jūs precīzi zināsiet, kas zvanīja un ar kādu mērķi, un pats varēsiet izlemt, vai atzvanīt.

Lasi vēl: Rožu aizsardzība ziemai: 12 soļi rožu dārza saglabāšanā

Numuru noteikšanas lietotnes: tādas programmas kā NumBuster, Getcontact un tamlīdzīgas izmanto datubāzes ar atsauksmēm. Jūs uzreiz redzēsiet, ar ko jums darīšana: “krāpnieks”, “spams”, “banku reklāma” u. c.

Numuru manuāla pārbaude: ja šaubāties, vienkārši ievadiet numuru Google meklētājā. Ir daudz vietņu, kur lietotāji dalās ar informāciju par aizdomīgiem zvaniem.

Noslēgumā: ja pamanāt, ka jums zvana un tūlīt pārtrauc sarunu, esiet uzmanīgi. Pat viens šāds “atzvans” var novest pie spama vilņa, krāpniecības mēģinājumiem vai finansiāliem zaudējumiem. Labāk ir veltīt dažas minūtes numura pārbaudei, nekā kļūt par viņu “klientu”.