Zīmolam IKEA ar laiku parādījās arī kritiķi – cilvēki, kas apgalvoja, ka viņu mēbeles nav izturīgas, ka tās ātri nolietojas un pat it kā tiekot izgatavotas no materiāliem, kas līdzinās rūsai
Šādi aizspriedumi un stereotipi apvij daudzas populāras preces, īpaši tās, kas tiek ražotas masveidā un par pieejamām cenām. Taču IKEA nolēma nevis klusēt un ignorēt šos apgalvojumus, bet gan atbildēt uz tiem ar īpaši radošu pieeju.
Lai mainītu sabiedrības priekšstatus, uzņēmums Portugālē uzsāka spožu un neparastu mārketinga kampaņu ar nosaukumu Hidden Tags jeb “Slēptās etiķetes”. Kampaņas ideja bija vienkārša, bet tajā pašā laikā ģeniāla – parādīt, ka IKEA mēbeles spēj kalpot ilgi un uzticami, un to vislabāk var pierādīt paši cilvēki, kas tās lieto ikdienā.
Izrādās, ka katrai IKEA mēbelei ir paslēpta etiķete ar ražošanas datumu. Lielākā daļa cilvēku pat nenojauta, ka tāds marķējums pastāv. IKEA aicināja savus klientus paskatīties uzmanīgāk uz mēbelēm, kas atrodas viņu mājās, atrast šīs etiķetes un dalīties ar attēliem. Šis vienkāršais uzdevums pārvērtās par aizraujošu atklājumu – cilvēki pēkšņi saprata, ka mēbeles, kuras viņi izmanto ikdienā, ir kalpojušas daudz ilgāk, nekā viņi paši bija iedomājušies.
Lai padarītu kampaņu vēl interesantāku, IKEA noteica atlīdzību: īpašnieks, kurš spēs pierādīt, ka viņam ir visvecākā saglabājusies IKEA mēbele, saņems €1000 dāvanu kartēs. Balva bija vilinoša, un atsaucība izrādījās milzīga – vairāk nekā 4000 cilvēku iesūtīja fotogrāfijas ar savām mēbelēm, kas kalpojušas desmitiem gadu. Daudzi dalījās arī ar personīgiem stāstiem – par to, kā mēbeles iegādātas, kā tās pārcietušas vairākas pārvākšanās, kā kalpojušas dažādām paaudzēm vienā ģimenē.
Rezultāti bija pārsteidzoši: vidējais iesūtīto mēbeļu vecums bija 18 ar pusi gadi. Tas ir ievērojams rādītājs, ja ņem vērā, ka daudziem šķiet – lēta un pieejama mēbele ilgi neturēsies. Taču patiesais pārsteigums bija pats vecākais eksemplārs – koka galds no 1969. gada, kas pēc 55 gadiem joprojām turpina kalpot un tikt izmantots ikdienā.
Lasi vēl: Mednieks no Valmieras dalās interesantā stāstā kā apmaldoties mēnesi izdzīvoja mežā
Šis fakts pilnībā sagrāva mītu par IKEA mēbeļu neilgmūžību. Taču kampaņas ģenialitāte slēpās ne tikai tajā, ka tika pierādīts preces izturīgums. Īstais spēks bija tajā, ka IKEA nevis vienkārši skaļi paziņoja: “Mūsu mēbeles ir ilgmūžīgas!”, bet gan deva iespēju šo patiesību atklāt pašiem klientiem. Pierādījumi nāca no reāliem cilvēkiem, no viņu dzīves pieredzes, un tie ir daudz spēcīgāki par jebkuru reklāmas lozungu vai skaļu solījumu.
Lasi vēl: Eņgeļa ceļš jeb kāpēc es katru rītu modos 5:30, tieši tikos cikos aizgāja mana mamma
Šādi piemēri atgādina, ka patiesi iedarbīgs mārketings nav tikai krāšņas reklāmas bildes vai skaļi vārdi, bet gan stāsti un pieredze, kas nāk no pašiem lietotājiem. Reālās dzīves piemēri iedvesmo, raisa uzticību un parāda uzņēmumu pavisam citā gaismā. IKEA gadījums kļuva par paraugu tam, kā uzņēmums spēj pārvērst kritiku par savu priekšrocību un ar radošumu panākt milzīgu rezonansi sabiedrībā.
Katru dienu, analizējot šādus piemērus, var mācīties, ka ģeniāls mārketings vienmēr balstās uz vienkāršu, bet dziļu ideju – cilvēkiem ir jādod iespēja pašiem pārliecināties par patiesību. Un šis stāsts par IKEA tikai vēlreiz apliecina, cik svarīgi ir nevis tikai runāt, bet arī ļaut runāt klientiem.