Ilva aizbrauca atpūsties uz Ēģipti un viesnīcas šefpavārs atklāj, ko viņi dara ar ēdienu, kas paliek pāri no bufetes restorāniem

Reiz, atpūšoties Ēģiptē, mēs sarunājāmies ar pavāru, kas strādā vietējā viesnīcā. Saruna pievērsās bufetei, un viņš labprāt paskaidroja, kas īsti notiek ar ēdienu, ko tūristi neapēd.

Daudzi ir dzirdējuši šausmu stāstus par pārpalikumiem, kas it kā nonāk atpakaļ uz galdiem, taču mūsu jaunais paziņa to kategoriski noliedza un izskaidroja visu viesnīcu biznesu.

Kā viesnīcas zina, cik daudz ēdiena pagatavot?

Visas viesnīcas Ēģiptē un Turcijā izmanto sarežģītu plānošanas sistēmu, lai precīzi aprēķinātu nepieciešamo ēdiena daudzumu. Iepirkumu, rezervāciju un finanšu nodaļas katru dienu sazinās savā starpā. Tās iepriekš zina, cik viesu ieradīsies rīt, nākamnedēļ un pat nākammēnes. Protams, ideāla sakritība nav iespējama, taču ēdiens tiek aprēķināts tik precīzi, ka dienas beigās parasti paliek tikai neliels daudzums. Pārsteidzoši, vai ne?

Kas ēd pārpalikumus?

Arī šeit viss ir gudri organizēts. Pusstundu pirms slēgšanas viesnīcas darbiniekiem, piemēram, izklaidētājiem, vadītājiem un citiem biroja darbiniekiem, tiek atļauts ienākt restorānā. Tie palīdz pabeigt viesu atstāto ēdienu pārpalikumus. Turklāt, kā atzīmēja mūsu šefpavārs, budžeta viesnīcās pēc ēdienreizes parasti paliek ļoti maz ēdienu — personāls tos ātri apēd.

Ko darīt, ja no darbiniekiem paliek pāri ēdiens?

Ja ēdiens paliek pāri, tas netiek uzreiz izmests. Pārpalikumi tiek nosūtīti uz īpašām darbinieku kafejnīcām, kur ēd apkopēji, dārznieki, reģistratūras darbinieki un citi apkalpojošie darbinieki. Tādā veidā praktiski nekāda pārtika netiek izniekota, bet gan dod labumu viesnīcas personālam, kas, protams, ir loģiski un pamatoti.

Kādus pārtikas produktus var izmantot atkārtoti?

Ne visus ēdienus var pārstrādāt. Piemēram, ātri bojājošos salātus ar mērci, frī kartupeļus un omletes uzreiz izmet atkritumos. Taču sasmalcinātus dārzeņus — gurķus, tomātus, kāpostus — var labi uzglabāt un vakarā var pasniegt salātos. Gaļa, desiņas, vārītas olas un makaroni tiek atdzīvināti kā sastāvdaļas jauniem ēdieniem: picai, sautējumiem vai sviestmaizēm. Gardās rīta pankūkas vakarā var kļūt par desertu kopā ar šokolādi vai augļiem. Tas ir ne tikai gudri, bet arī garšīgi un droši.

Kas notiek ar pārtiku, kas paliek uz tūristu šķīvjiem?

VIDEO:

Tas ir vienīgais gadījums, kad pārtika netiek izmantota atkārtoti. Jebkurš ēdiens, kas paliek pāri, pat neskarts, vienmēr tiek izmests. Vērīgs tūrists varētu pamanīt viesmīli, kurš krata pārpalikumus no šķīvjiem tieši atkritumu maisos, kas novietoti uz speciāliem ratiņiem. Šis ēdiens netiek dots trūcīgajiem vai dzīvniekiem, jo ​​viesnīcās nav šādu programmu, un to organizēt ir pārāk sarežģīti.

Lasi vēl: Ir pienācis īstais laiks sagatavot savu dārzu pirmajam sniegam – noskaidrosim kā to labāk izdarīt

Vai ir droši atkārtoti izmantot pārtiku?

Kāds mums pazīstams šefpavārs apliecināja, ka visa pārtikas pārstrāde un atkārtota izmantošana notiek stingrā kontrolē. Ēdieni tiek atkārtoti pasniegti ne vairāk kā nākamajā ēdienreizē, un šī ir pilnīgi droša prakse, kas izplatīta ēdināšanas iestādēs visā pasaulē. Personāls, tostarp administrācija, ēd no vienas bufetes galda, tāpēc viņi rūpīgi uzrauga ēdiena svaigumu un kvalitāti.

Tātad, no kurienes rodas gremošanas problēmas?

Vairumā gadījumu tūristu kuņģa problēmas neizraisa ēdiens. Parasti vaininieki ir pēkšņas klimata izmaiņas, slikta higiēna, aukstu dzērienu lietošana karstā laikā vai nepazīstamas garšvielas, pie kurām mūsu organisms nav pieradis.

Tāpat neticiet mītiem un briesmu stāstiem un izbaudiet savu nākamo atvaļinājumu ar “viss iekļauts”! Vai esat kādreiz saskārušies ar nekvalitatīvu ēdienu atvaļinājumā? Vai esat pamanījuši, kā darbinieki rīkojas ar ēdiena pārpalikumiem bufetē? Dalieties savos stāstos un iespaidos komentāros!

Pastāstīsim par to par ko lielveikali klusē..

Veikala aizmugure ir tā, kas parasti tiek slēpta no klientiem. Šeit pārtika tiek gatavota pārdošanai pilnīgi nepiemērotos apstākļos: salāti, karstie ēdieni, pica, sviestmaizes. Ieraugot žurnālistus, pārdevēji pēkšņi sāk mainīt etiķetes.

“Etiķetei jābūt uz gastronorm iepakojuma, kurā tā tika atnesta. Tā ir ļoti netīra, un ir acīmredzams, ka neviens to nav atnesis; tā tur stāv jau desmit dienas. Stūri ir tik netīri!” Uzņēmumu īpašnieki, kas vēlas ietaupīt naudu, bieži tiek pieķerti, gatavojot ēdienus ar produktiem, kuriem beidzies derīguma termiņš. Pievienojiet daudz majonēzes un garšvielu, lai tos nomaskētu, un esat gatavs pasniegt.

Pieprasījums pēc gatavām maltītēm katru gadu pieaug, savukārt kvalitāte krītas.  “Mēs redzam, ka visi produkti, tostarp beļašs, maize un desiņas mīklā, tiek uzglabāti atvērtā veidā. Turklāt ņemiet vērā, ka šis pīrāgs tika gatavots 18. oktobrī. Tagad ir novembris, tāpēc mēs visi varam spriest, kā tas izskatās. Tas ir ļoti sauss; to noteikti ir bīstami pirkt,” norādīja speciālists.