Liela daļa viņu sejā neatpazīst, bet viņa uzvārdu nezina vien retais. Skumja ziņa pāršalca pasauli pirms pāris dienām. Giorgio Armani devies aizsaulē, atstājot aiz sevis milzu bagātību
Informācija no Vikipedia : “Džordžo Armani OMRI (itāļu: [ˈdʒordʒo arˈmaːni]; 1934. gada 11. jūlijs – 2025. gada 4. septembris) bija itāļu modes dizainers un luksusa modes nama Armani dibinātājs. Plaši atzīts par vienu no ietekmīgākajām figūrām mūsdienu modes pasaulē, Armani sākotnēji ieguva atpazīstamību, strādājot modes namā Cerruti 1881, pirms 1975. gadā dibināja savu zīmolu.
Viņš kļuva pazīstams ar minimālistiskām, dekonstruktīvām siluetiem — īpaši ar saviem žaketēm un uzvalkiem —, par kuriem teikts, ka tie no jauna definējuši gan vīrišķo, gan sievišķo eleganci mūsdienīgā formā. Armani arī spēlēja izšķirošu lomu slavenību stila veidošanā, īpaši sarkanā paklāja modē. Līdz 2000. gadu sākumam viņš tika atzīts par veiksmīgāko itāļu dizaineru, un viņa zīmols paplašinājās arī mūzikā, sportā un luksusa viesnīcās.”
Foto: Pixabay
1980. gados ados Armani kļuva par globālu zīmolu. Viņa drēbes parādījās Holivudas filmās, piemēram, „American Gigolo”, kur Richard Gere valkāja Armani kostīmus, kas kļuva par ikonu. Kopš tā brīža Armani vārds bija cieši saistīts ar kino, mūziku un sarkanā paklāja stilu.
Lielākā modes dizainera vēsture ir beigusies. Pasaule atvadās no Armani. Džordžo Armani bija viena no ikoniskākajām figūrām augstās modes pasaulē. Viņa vārds kļuva par simbolu, bet viņa kostīmus nēsāja prezidenti, aktieri un miljardieri. Viņa bagātība tika vērtēta gandrīz 9 miljardu dolāru apmērā, bet modes nams ienesa vairāk nekā 2 ar pusi miljardus gadā, pat tad, kad viņš bija saskāries ar dažādām problēmām.
Viņš turpināja strādāt līdz pēdējām dienām un gatavoja savas modes impērijas 50 gadu svinības. Modes dizainers personīgi kontrolēja katru savas kolekcijas detaļu – sākot no reklāmas kampaņām līdz modeļu frizūrām pirms iziešanas uz mēles. Armani izmainīja priekšstatu par vīriešu kostīmu un padarīja Itāliju par pasaules modes simbolu.
Ar gadiem viņa impērija paplašinājās – Armani izveidoja sporta līnijas, interjera kolekcijas, smaržas, aksesuārus, pat luksusa viesnīcas Dubaijā un Milānā. Neskatoties uz milzīgo panākumu, viņš vienmēr saglabāja kontroli pār savu zīmolu, rūpīgi uzraudzot katru detaļu.
Viņa kostīmi kļuva par vizītkarti. Uz sarkanajiem paklājiem viņš apģērba varenākos cilvēkus uz planētas – no politiķiem līdz pasaules zvaigznēm. Džordžo Armani nebija ne sievas, ne bērnu, visu savu sirdi viņš atdeva modei. Un pat pēc viņa aiziešanas impērija paliks neatkarīga – viņš jau iepriekš izveidoja fondu, lai tā nepārietu nevienās rokās. Viņa mantojums dzīvos katrā detaļā, ko viņš radīja.
Viņa mantojums paliks ne tikai modes industrijā, bet arī cilvēku atmiņās — kā stila, disciplīnas un nebeidzamas aizrautības paraugs.