Mirai, kas tulkojumā no japāņu valodas nozīmē „nākotne“, iezīmē jauna automobiļu laikmeta sākumu.
Izmantojot ūdeņradi, lai ražotu elektrību, un izdalot tikai ūdeni, Mirai ne vien nodrošina izcilus vides rādītājus, bet arī dāvā visu, ko sagaidi no nākamās paaudzes automobiļa: acumirklī atpazīstamu dizainu, braukšanas aizrautību, ko sniedz tās izcilā vadāmība (ko nodrošina zemais smaguma centrs), kā arī klusu, taču jaudīgu elektromotora paātrinājumu.
Mirai izmantota Toyota degvielas šūnu sistēma (TFCS), kurā apvienota gan degvielas šūnu tehnoloģija, gan hibrīda tehnoloģija, un tā ietver Toyota jauno, patentēto FC bloku un augstspiediena ūdeņraža tvertnes.
Kā tehnoloģija darbojas
TFCS ietaupa daudz vairāk enerģijas nekā iekšdedzes dzinēji un braucot neizdala ne CO2, ne citus sārņus. Vadītāji var sagaidīt arī tādu pašu komforta līmeni, kādu nodrošina benzīna automobiļi, tostarp plašu braukšanas diapazonu un ūdeņraža uzpildes laiku aptuveni trīs minūtes.
Sistēmā tiek izmantotas tādas Toyota izstrādātas tehnoloģijas kā Toyota FC bloks, FC pastiprinājuma konvertors un augstspiediena ūdeņraža tvertnes.
Ir izstrādāts jauns, kompakts, ārkārtīgi efektīvs un jaudīgs konvertors, kas Toyota FC bloka radīto jaudu palielina līdz 650 voltiem. Sprieguma paaugstināšana ir ļāvusi samazināt elektromotora izmēru un Toyota FC bloka degvielas šūnu skaitu, tā rezultātā ir panākta mazāka un jaudīgāka Toyota degvielas šūnu sistēma, vienlaikus samazinot sistēmas ražošanas izmaksas.
Izcila vadāmības stabilitāte un klusums
Toyota FC bloka augstā jauda un optimālā akumulatora jaudas kontrole darbina elektromotoru un nodrošina jaudīgu reakciju, braucot jebkurā ātrumā. Tas nodrošina acumirklīgu griezes padevi, tiklīdz pieskaries akseleratoram, un jaudīgu un vienmērīgu paātrinājumu.
Ir uzlabota gan brauciena stabilitāte, gan komforts, lielākās detaļas, piemēram, Toyota FC bloku un augstspiediena ūdeņraža tvertnes, novietojot zem grīdas automobiļa vidusdaļā, tādējādi nodrošinot zemu smaguma centru un izcilu svara sadalījumu. Rezultātu vēl vairāk uzlabo augstas izturības virsbūve ar īpaši pastiprinātu aizmugures piekares izturību.
Izcilo klusumu nodrošina elektromotora piedziņa jebkurā ātrumā un samazinātais vēja troksnis, kā arī visu virsbūves detaļu pilna izolācija un skaņu absorbējošu un izolējošu materiālu optimālais izvietojums visapkārt salonam, tostarp troksni mazinošs stikls vējstiklam un visu durvju logiem. Bremžu atbalsta režīms reģeneratīvo bremzēšanu padara daudz efektīvāku un uzlabo bremzēšanas jaudu, kad vadītājs vēlas būtiski ierobežot automobiļa ātrumu, piemēram, ilgstoši braucot lejup no kalna.
Nākotne ar ūdeņradi
Vajadzība pēc fosilās degvielas alternatīvas ir acīmredzama un reāla – un mēs, Toyota, ticam, ka ūdeņradis ir īstais ceļš uz priekšu. Tas ir Visumā visplašāk pārstāvētais elements. To satur gandrīz jebkas, sākot no ūdens līdz pat augiem. Tas jau ir pietiekami jaudīgs, lai nodrošinātu enerģiju mūsu mājām un citām ēkām. Un tagad tas ir gatavs nodrošināt ar degvielu autobūves nozari.
Avots: toyota.lv