Turies pa gabalu no sērijveida čīkstuļiem. Iespējams, labākais, ko tu vari darīt, ir izvairīties no šādiem cilvēkiem. It īpaši labi tas būs gadījumā, ja tu zini, ka tev pašam ir noslieces uz žēlošanos. Esot blakus kādam, kurš var pastāstīt tikai par savām problēmām, tu sāksi pats justies nelaimīgāks. Tas nekā laba tev nevar izdarīt. Labāk ir satikties ar dzīvespriecīgiem cilvēkiem, kuri zina, ka savas problēmas katru minūti nav jāuzkrauj citiem.
Maini sarunas tematu. Ja esi jau izvairījies no cilvēkiem, kuri čīkstēs tev blakus, tas vēl nenozīmē, ka pašam nevēlēsies par kaut ko pažēloties. Jebkura saruna var aizvest TAJĀ virzienā. Tādēļ, kad pats sāc just, ka tūlīt būs mazliet jāpasūdzas par to, cik ļoti slikti tev viss ir, maini sarunas tematu. Tāpat, ja jūti, ka kāds cits drīz sāks sūdzēties, arī tad maini tematu – bet tas jādara diezgan profesionāli, lai citi neapvainotos par to, ka neuzklausi viņus.
Fokusējies uz iepriecināšanu. Sarunu laikā censties iepriecināt citus ir labākais veids, kā izvairīties no sūdzēšanās. Ja atradīsi to labāko no tā visa, ko otrs cilvēks ir pateicis, redzēsi, ka saruna ieies labākās sliedēs – arī pats jutīsies labāk un vēlme pēc žēlošanās izzudīs.
Dari kaut ko problēmas labā. Lai arī tas šķiet pašsaprotami, bet, ja patiešām sāksi strādāt ar savu problēmu, tad vēlme sūdzēties pavisam drīz izgaisīs. Labo savas problēmas, nevis runā par tām. Jo ilgāk par tām runāsi, jo vairāk laika sev atņemsi, kurā varēji tās risināt. Tu pats ar laiku sāksi sevi kaitināt ar to, ka tikai sūdzies, bet neko nedari lietas labā. Domā uz priekšu un izvēlies problēmas risināt!
Avots: www.tsbmag.com