Kādā veikalā Tukumā ievēroju, ka plauktos stāv apgrauzti sieri. Nolēmu mest kaunu pie malas un doties pie pārdevējas un pajautāt kādēļ plauktos stāv tā produkcija.
Veikalos regulāri notiek situācijas, kas liek pircējiem rūpīgi pārbaudīt katru preci pirms iegādes. Īpaši traucējošas izskatās situācijas, kad bērni vecāku uzraudzībā bojā produktus – nokož sieru, atver iepakojumus vai pagaršo saldumus.
Vienā no veikaliem bija nepatīkams skats: 3–4 gadus vecs bērns bezrūpīgi nokoda sieru no atvērtas plaukta, bet viņa māte tikai formāli viņam pateica: “Neskrien!” Dažas iepakojumu vienības tika sabojātas – tās būtu jāizmet vai, kas vēl ļaunāk, jāpārdod neuzmanīgam pircējam.
Šādas situācijas nav retums. Daudzi vecāki uzskata, ka bērnu nerātnības ir sīkums, kas nav pelnījis uzmanību. Bet vai ir godīgi, ka citi pircēji var nejauši nopirkt nokostu preci? Un kāpēc atbildība par šādiem gadījumiem pilnībā gulstas uz veikalu, nevis uz tiem, kas tos pieļāvuši?
Problēmas neierobežojas tikai ar bērniem. Arī pieaugušie bieži uzvedas nepiemēroti: atver vakuuma iepakojumus ar gaļu, lai sajustu produktu aromātu, nokož cepumus vai pat pagaršo dzērienu pudelēs. Varētu šķist, ka vēlēšanās pārbaudīt preces svaigumu ir saprotama, bet vai drīkst attaisnot īpašuma bojāšanu?
Īpaši nepatīkami, kad pēc šādām “pārbaudēm” produkti paliek uz plauktiem. Atvērts vistas vai zivju iepakojums ātri sabojājas, bet saldumi ar nokostām daļām kļūst nederīgi pārdošanai. Kāds varētu teikt: “Tā taču tikai viena paciņa!” – bet ja tā dara katrs desmitais apmeklētājs, kas no tā veikala paliks?
Lasi vēl: Es redzēju, kā mans kaimiņš aprok zemē jēlas olas – vēlāk viņš atklāja, kāpēc tā dara
Vienīgais veids, kā izvairīties no nepatīkamiem pārsteigumiem, ir rūpīgi pārbaudīt iepakojumu pirms pirkšanas. Šeit daži padomi:
- Pārbaudiet iepakojuma stāvokli – nav bedru, plīsumu vai atvēršanas pazīmju.
- Pievērsiet uzmanību marķējumam – ja iepakojums izskatās pārlīmēts, labāk izvēlieties citu preci.
- Ziņojiet veikala personālam par bojātiem produktiem – tas palīdzēs novērst to pārdošanu.
- Protams, būtu daudz labāk, ja visi pircēji uzvestos civilizēti. Bet kamēr tas nenotiek, atliek tikai būt modriem.